شناسهٔ خبر: 71785 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری خبر داد

هدفگذاری انجمن خیرین راه و ترابری برای کاهش هفت هزار نفری تلفات رانندگی در مدت دو سال

سید حسین میرشفیع مصاحبه مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری از هدفگذاری این سازمان مردم نهاد برای کاهش هفت هزار نفری تلفات رانندگی در دو سال با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی خبر داد.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  با اشاره به اهداف جدید این سازمان مردم نهاد اظهار داشت: از آمار تلفات سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر به علت حوادث رانندگی در جهان، حدود ۱۷ هزار نفر و دو تا سه برابر این تعداد مجروح در سال مربوط به ایران است.

وی هدفگذاری جدید انجمن خیرین راه و ترابری را استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در راستای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: این انجمن تصمیم‌ گرفته در همکاری با کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها،‌ پلیس راه، اورژانس، بیمه مرکزی و ظرفیت‌های اجتماعی موجود در کشور تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی را به زیر ۱۰ هزار نفر طی دو سال آینده کاهش دهد.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری تصریح کرد: با توجه به برخورداری کشور از جاده‌هایی با کیفیت مناسب و مردمی با فرهنگ غنی، ۱۷ هزار کشته حوادث رانندگی در سال غیر منطقی است. بنابراین باید دستگاه‌های ذی‌ربط حوزه ایمنی راه‌ها نسبت به کاهش تلفات رانندگی و تاثیر آن بر پایین آمدن هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

میرشفیع با بیان اینکه « راهکاری کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی فقط  به صرف هزینه برای اقدامات فیزیکی در جاده‌ها محدود نمی شود» خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهم، استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی است که خوشبختانه در کشور ما تقویت شده و انجمن خیرین راه و ترابری در نظر دارد با استفاده از آن  بر موارد متعددی از جمله رفتار راننده و رعایت قوانین رانندگی تاثیر بگذارد.

وی افزود: فضای همکاری برای رسانه‌ها همچون خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها، مطبوعات و همچنین اینفلونسرهای عرصه شبکه‌های اجتماعی فراهم است و انجمن خیرین راه و ترابری در راستای آگاه‌سازی  و آموزش برای هدف کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی دست یاری به سوی جامعه رسانه‌ای دراز می‌کند.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با اشاره به چشم انداز ایمنی ترافیک کشور گفت: در کنار هدفگذاری کاهش ۱۰ هزار نفری تلفات رانندگی طی دو سال، انجمن آمادگی همکاری برای رفع نقاط پر تصادف را دارد و تعریف ساز و کار برای مشارکت جدی رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری به عنوان کاربران حرفه‌ای و دائمی راه‌های کشور در جهت کاهش تلفات رانندگی را دارد.

میرشفیع، بیشتر بودن تعداد تلفات رانندگی نسبت به تعداد شهدای جنگ تحمیلی هشت ساله را ناراحت کننده خواند و نسبت به نتیجه بخش بودن هدفگذاری‌های انجمن خیرین راه و ترابری ابراز امیدواری کرد.