شناسهٔ خبر: 71826 - سرویس وزارتی

بر اساس تصمیم هیئت دولت؛

دو مصوبه درخصوص نوسازی بافت‌های فرسوده اصلاح شد

مصوبه هیئت دولت هیئت دولت به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، مصوبات «میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن و ودیعه اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها» و «اصلاح سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» را اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هیئت وزیران در جلسه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور، دو مصوبه در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده را اصلاح کرد.

بر اساس این تصمیم، تصویب‌نامه‌های «میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن و ودیعه اسکان موقت ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کلان‌شهرها» و «اصلاح سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» بازنگری شد.

در این راستا بند (۳) مصوبه مورخ ۸ آبان ۱۳۹۳ حذف و شماره بند‌های بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود.

هم‌چنین، جزء (الف) و تبصره جزء (ب) بند (۱۶) الحاقی به سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع تصویب‌نامه مورخ ۶ شهریور ۱۳۹۵ حذف و مفاد جزء (ب) به انتهای بند یادشده ملحق می‌شود.

این تصمیم با هدف جلوگیری از ایجاد بار مالی جدید و موازی‌کاری در زمینه اجرای طرح‌های احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی اتخاذ شده است.

افزون بر این، براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، از سال ۱۳۹۷ و براساس تبصره (۱۸) قانون بودجه کل کشور، منابع لازم برای نوسازی مسکن در بافت ناکارآمد شهری به‌صورت وجوه اداره شده، پیش‌بینی می‌شود و سازوکار اجرایی آن نیز در قالب آیین‌نامه اجرایی مربوط، به تصویب هیئت وزیران رسیده است.