شناسهٔ خبر: 71844 - سرویس بنادر و دریانوردی

دیدار مدیرعامل سازمان بنادر با مدیران ارشد بندر نینگبو چین؛ چهارمین بندر برتر دنیا/ پیشنهاد عقد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین بندر شهیدرجایی و بندر نینگبو

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با مدیران ارشد بندر نینگبو؛ چهارمین بندر برتر دنیا، به توانمندی ها و ظرفیت های بنادر کشورمان اشاره و اعلام کرد: بنادر ایران از آمادگی کامل برای جذب سرمایه‌گذار خارجی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این دیدار در راستای عملکرد بسیار مناسب بندر نینگبو در سال جاری و سال گذشته انجام شد و البته بندر مذکور سومین بندر برتر چین و چهارمین بندر برتر جهان است.

در جریان این دیدار مدیران ارشد بندر نینگبو؛ گزارش کاملی از توانمندی‌ها، عملکرد، سیستم مدیریت الکترونیک عملیات و ساختار مدیریتی این بندر ارائه کردند.

همچنین محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشکر از استقبال خوب مجموعه بندر نینگبو، عملکرد و پتانسیل های این بندر را تحسین کرد و از علاقمندی سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان نسبت به عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین بندر شهیدرجایی و بندر نینگبو خبر داد.

راستاد؛ همچنین به توانمندی‌ها و ظرفیت های بنادر کشور اشاره و اعلام کرد که بنادر ایران از آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذاری خارجی برخوردارند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است بندر نینگبو چین دارای شش ترمینال اصلی است که مجموع عملکرد این ترمینال‌ها، بندر نینگبو را به این جایگاه در بین بنادر چین و بنادر جهان رسانده است.