شناسهٔ خبر: 71852 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن خبر داد

ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به صورت پایلوت از امروز در کرمان به مدت ۵ روز

اباذر جابری اباذر جابری ضمن اعلام این خبر که ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سامانه آباد و به صورت پایلوت در کرمان از امروز به مدت ۵ روز انجام می‌پذیرد، گفت:این ثبت نام به صورت پایلوت در استان کرمان انجام می شود و چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد به صورت سراسری در کل کشور انجام خواهد شد.

اباذر جابری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات بنیاد مسکن در ارتباط با طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به اینکه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اقدام ملی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اولویت شهرهای زیر یکصدهزار نفر جمعیت، اجرای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی را در دستور کار دارد.

جابری با اعلام اینکه ثبت‌نام از طریق سامانه Abad.bonyadmaskan.ir قابل‌انجام است، افزود: مقرر شده است تا متقاضیان فاقد مسکن در این سامانه ثبت نام کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: فاقدان مسکنی که دارای زمین هستند خودمالک به شمار می روند و می توانند از تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی که طول دوره ساخت را ۲ سال مشخص کرده و ۱۰ سال فروش اقساطی، استفاده کنند.

به گفته وی، آن دسته از متقاضیان که فاقد مسکن و فاقد زمین هستند بر اساس اعلام و شناسایی بنیاد، احداث واحدهای مسکونی برای آنها از طریق زمین‌هایی که سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار بنیاد قرار می دهد، انجام می‌شود. بدین ترتیب که این دسته از متقاضیان نیز مانند گروه قبلی ضمن ثبت‌نام انجام می‌دهند. بنیاد مسکن برای متقاضیان از طریق واگذاری به سازندگان انبوه واجد شرایط، احداث واحدهای مسکونی را انجام و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌دهد.

جابری توضیح داد: در این خصوص نیز تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی برای هر متقاضی با دو سال طول دوره ساخت و ۱۰ سال فروش اقساطی با نرخ ۱۸ درصد که با بانک مسکن توافق کرده ایم انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: از امروز به مدت پنج روز متقاضیان در استان کرمان می توانند برای ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن اقدام کنند.  

جابری خاطرنشان کرد: این ثبت نام به صورت پایلوت در استان کرمان انجام می شود و چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد به صورت سراسری در کل کشور انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: متقاضیان کرمانی طرح اقدام ملی می توانند ضمن ثبت نام در سامانه آبادی، کد پیگیری دریافت کنند. بعد از پایش متقاضیان، ادامه کار به متقاضیان اعلام خواهد شد.

جابری افزود: برای استان کرمان حدود ۲ هزار واحد از ۱۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پیش‌بینی سهمیه شده است.