شناسهٔ خبر: 71863 - سرویس وزارتی

به ریاست معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع:

نشست بررسی طرح‌ها و ردیف‌های متفرقه بودجه سال ۹۹ وزارت راه و شهرسازی برگزار شد

بیستمین جلسه معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع در خصوص بودجه سال نود و نه و بررسی طرح ها و ردیف های متفرقه نشست بررسی طرح‌ها و ردیف‌های متفرقه بودجه سال ۹۹ وزارت راه و شهرسازی به ریاست معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارتخانه در ساختمان دادمان برگزار شد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسات پیشین این معاونت، تبصره‌های پیشنهادی بودجه سال ۹۹ وزارتخانه نهایی شد که در هفته آتی، نتایج به وزیر راه و شهرسازی ارایه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیستمین جلسه معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در خصوص بررسی تبصره‌های پیشنهادی بودجه سال ۹۹ و شروع بررسی طرح‌ها و ردیف‌های متفرقه شامل ردیف‌های درآمدی، ردیف‌های اختصاصی و ردیف‌های عمومی، طرح‌های پیوست یک قانون بودجه به ریاست امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و با حضور نمایندگانی از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت‌خانه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی، برگزار شد.

بر اساس اعلام مدیرکل بودجه وزارت راه و شهرسازی، نشست فوق، هفتمین نشستی است که با حضور امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع پس از انتصاب وی به این سمت برگزار می‌شود.

در نشست فوق، امیرمحمود غفاری معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن اعلام این مطلب که بررسی تبصره‌های پیشنهادی بودجه سال ۹۹ وزارت راه و شهرسازی به پایان رسیده است، گفت: لایحه تبصره‌های پیشنهادی بودجه ۹۹ نهایی شده و گزارش آن شنبه ۹ شهریورماه در جلسه شورای معاونان وزیر راه و شهرسازی به وزیر راه و شهرسازی ارایه می‌شود.   

حمید نظری مدیرکل بودجه وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری نشست فوق و جمع‌بندی آن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: جلسه امروز به بررسی ردیف‌های متفرقه بودجه، جداول ۷، ۸ و ۹ قانون بودجه اختصاص داشت. در جلسه فوق چندین سازمان از جمله سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای در خصوص طرح‌های عمرانی خود به بحث و گفتگو پرداختند.

رتبه اول شرکت ساخت در تخصیص بیشترین طرح و بیشترین بودجه به خود

مدیرکل بودجه وزارت راه و شهرسازی افزود: تقریبا بخش عمده‌ای از ردیف‌های متفرقه بودجه در نشست امروز جمع بندی شد. دو دستگاه نیاز به اصلاح دارند که باید انجام دهند و در جلسات آتی گزارش آنها ارایه خواهد شد.  

نظری ادامه داد: بخش مسکن هنوز بررسی نهایی را انجام نداده است. همچنین معاونت حمل و نقل دو ردیف متفرقه پیشنهادی دارد که تصمیم بر آن شد تا بخش مسکن و معاونت حمل و نقل ظرف سه روز کاری یعنی تا دوشنبه هفته آتی جمع‌بندی نظرات خود را در خصوص طرح‌ها و ردیف های متفرقه ارایه کنند. همچنین با تاکید معاون وزیر مقرر شده تا اولویت بندی طرح ها نیز تعیین شود.

نظری توضیح داد: در جلسات فوق، وزارتخانه توانمندی‌ها و اعتباراتی را که برای انجام پروژه‌ها نیاز دارد پیشنهاد می‌دهد. طرح‌ها، اولویت‌بندی می‌شوند. چنانچه بودجه افزایش یابد بر حسب توانمندی و اولویت‌ها طرح ها رشد می‌یابند و در مقابل چنانچه بودجه کاهش یافت بر حسب توانمندی ها و اولویت ها، کارها پیگیری می شود.

وی در خصوص این مطلب که کدامیک از سازمان ها و شرکت های تابعه دارای بیشترین بودجه هستند، اعلام کرد: قسمت عمده اعتبارات عمومی مربوط به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است. بعد از آن راه آهن و سازمان راهداری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.