شناسهٔ خبر: 71937 - سرویس استان‌ها

در ۵ماهه نخست امسال

بیش از ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار خودرو وارد خراسان شمالی شد

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در پنج ماهه امسال تردد ۳میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۱۰ دستگاه خودروی ورودی به استان ثبت شده است که این رقم به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی, علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: در این مدت، ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۶۱ دستگاه خودرو از استان خارج شده است که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۰.۴ درصد افزایش دارد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ۴۷ دستگاه تردد شمار نصب شده در جاده های استان، ۸۹.۳ درصد از خودروهای عبوری از استان در این مدت مربوط به وسایل نقلیه سبک و مابقی مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

مدیرکل راهداری و حمل  ونقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: بیشترین ترددها به ترتيب محور هاي شيروان – بجنورد و بالعكس و نیز مسیر بجنورد – اسفراين وبالعكس ثبت شده است و  كمترین تردد در محورهای جاجرم – سنخواست و بالعكس و محور جاجرم – امير آباد و بالعكس بوده است.

وی گفت: بیشترین تردد وسیله نقلیه سنگین هم در به ترتيب در محور جنگل گلستان – چمن بيد (رباط قره بيل)، ميامي – گرمه و بالعكس و جنگل گلستان – چمن بيد (چشمه خان) ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در این مدت  ساعت اوج تردد در ساعت ۱۱ تا ۱۲ به ثبت رسیده است.