شناسهٔ خبر: 71982 - سرویس استان‌ها

در هفته دولت انجام شد؛

کلنگ پروژه ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی قم زده شد

صبوری قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: به مناسبت هفته دولت و در راستای تولید مسکن، کلنگ طرح اقدام ملی شهر قم زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن، یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۱ هزار مترمربع به بنیاد مسکن واگذار شد.

وی ادامه داد: در طرح اقدام ملی، اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین کننده زمین، و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازنده و احداث کننده واحدهای مسکونی می باشد.

صبوری افزود: در فاز اول تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در این قطعه زمین و در قالب طرح اقدام ملی تولید خواهد شد و برای تولید ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در قالب طرح اقدام ملی، مشارکتی و ... در حال برنامه ریزی هستیم.

وی گفت: پروژه تکمیل بلوار امام علی(ع) پردیسان که در سال ۱۳۹۶ آغاز گردیده بود در هفته دولت با حضور استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

صبوری با بیان این که برای احداث این بلوار ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ابراز داشت: در این پروژه اقداماتی نظیر تملک زمین، خاکبرداری، اجرای دال حفاظتی، حفاری لوله سیلاب بالادست و آسفالت بیندر انجام شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم این بلوار دارای ده لاین در دو باند رفت و برگشت به طول ۲۳۰۰ متر و عرض ۶۰ متر شامل دو خط کندرو و سه خط تندرو در هر طرف مسیر، بلوار آزادی(کانال) از میدان شهدای منا به میدان شهدای فردو در جاده کهک و بلوار امام صادق(ع) متصل کرده است که احداث این پروژه، تسهیل در عبور و مرور ساکنین منطقه پردیسان به ویژه اهالی محلات مسکن مهر را به همراه خواهد داشت.

صبوری در خصوص دیگر پروژه های افتتاح شده اظهار داشت: پروژه ساماندهی محور تاریخی- فرهنگی باغ پنبه قم با اعتبار بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال در هفته دولت با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور افتتاح شد.

وی گفت: ساماندهی و بهسازی کف و جداره محور باغ پنبه شامل سه فاز محور عماریاسر تا تکیه باغ پنبه، از تکیه تا خانه تاریخی یزدان پناه و از این خانه تاریخی تا خیابان باجک به طول ۵۴۹۳ متر مربع، اصلاح شبکه ها و زیرساخت های شهری(آب، برق،گاز، مخابرات) از اقدامات اساسی در این محور بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم هدف از اجرای این پروژه را توسعه فضاهای عمومی دانست و افزود: بهبود سیما و منظر شهری، حذف عناصر زائد بصری با هدف حفظ هویت تاریخی و فرهنگی، شناساندن بافت بومی، حفظ انسجام اجتماعی با رویکرد محله محوری و توسعه محور گردشگری از دیگر اهداف این پروژه بوده است.

صبوری در پایان خاطر نشان ساخت: احداث واحد آموزشی انارستان در زمین شهرک فاطمیه، ساماندهی محور مدرسه غیاثیه تا آب انبار درخت پیر و بهسازی و اجرای آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی از دیگر پروژه های افتتاح شده در هفته دولت بوده است.