شناسهٔ خبر: 71988 - سرویس وزارتی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی:

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس از سال آینده دائمی می‌شود

برگزاری نشست هماهنگی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای دائمی شدن نمایشگاه دستاوردهای وزارتخانه در دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: اقدامات و دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس اگر نمایش مناسب نداشته و به آن خوب پرداخته نشود، شاید دلیلی شود که در آینده‌ متهم به کم کاری در آن ایام شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی صبح امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس این وزارتخانه با اشاره به برگزاری این جلسه اظهار داشت: هدف از این جلسه تدوین برگزاری هرچه بهتر اولین نمایشگاه تخصصی هفته دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی است که نشان‌دهنده توانمندی‌ها و خدمات ارزنده این وزارتخانه در ایام مبارک دفاع مقدس است.

وی ضمن قدردانی از زحمات مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی بابت هرچه بهتر برگزار شدن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: اقدامات و دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس اگر نمایش مناسب نداشته و به آن خوب پرداخته نشود، شاید دلیلی شود که در آینده‌ متهم به کمکاری در آن ایام مقدس و مبارک شویم.

وی افزود: به‌این‌ترتیب همه ما وظیفه‌ای بسیار خطیر و سنگین داریم و شکی نیست هرکاری که برای اولین بار شروع می‌شود سختی و مصائبی را به همراه خواهد داشت. بااین‌حال خوشبختانه عزم بسیار خوب و نیروهای توانمندی را در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در اختیارداریم که می‌توانند کار را باقدرت پیش ببرند.

عبوری ادامه داد: بدون شک با اتفاقات بزرگی که در ایام جنگ و دفاع مقدس رخ داد، برگزاری این نمایشگاه در مقابل آن‌همه فداکاری، رشادت و از خودگذشتگی کار آسانی است و از عهده آن برخواهیم آمد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه هدف این وزارتخانه در نمایش اقدامات صورت گرفته در دوران دفاع مقدس بسیار بالاتر از برگزاری یک نمایشگاه موقت است، اظهار داشت: در جلسات ابتدایی برنامه‌ریزی جهت بزرگداشت سالگرد سی و نهمین هفته دفاع مقدس و همچنین اولین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس، با دیدن و شنیدن گوشه‌ای از فعالیت‌های این وزارتخانه در آن ایام، بر خود بالیدم که فرصت خدمت به این قشر زحمتکش، به دست آمد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی افزود: گام مهم در وزارت راه و شهرسازی در این حوزه، ایجاد یک نمایشگاه دائمی در کارگروه دفاع مقدس است. کلید آن خورده و امید به خدا برای هفته بسیج یا دفاع مقدس سال آینده شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این برگزاری نکته مهم در بزرگداشت هفته دفاع مقدس این است که کار باید دلی انجام گیرد و نباید منتظر دعوت‌نامه، دستور جلسه و ارسال نماینده بود. این هفته، هفته گرامیداشت خدمات، رشادت‌ها، جوانمردی‌ها و ازخودگذشتگی عزیزانی است که به حرمت و اعتبار خون آن‌ها امروز دور یک میز جمع شده‌ایم. به همین خاطر اگر نخواهیم باجان و دل گوشه‌ای از این فداکاری‌ها را به تصویر بکشیم، قطعاً در چارچوب فضای اداری شاید نتوان به آن اتفاق مدنظر دست پیدا کرد.

وی افزود: در همین خصوص برای برگزاری اولین بار این نمایش تخصص طبق دستور و تأکید مقام عالی وزارت، همه دوستان وقت گذاشته تا از تمام کسانی که در آن زمان افتخارآفرینی کردند، تجلیل به عمل آید.

عبور ادامه داد: تعداد بیمارستان‌های صحرایی که اداره راه و ترابری آن زمان در ایام جنگ آن‌هم زیر بمباران و آتش شبانه‌روزی دشمن  ساخت، یک کار بی‌نظیر، جهادی و عملیاتی است و مگر می‌شود ظرف ۱۰۰ روز ۱۲۰ کیلومتر راه آهن را در آن شرایط ساخت.

وی گفت: به همین خاطر است که بابت این رشادت‌ها باید یک کار بزرگ در این زمینه انجام گیرد و یک گزارش کامل از اقدامات راه‌آهن و دیگر دستگاه‌ها در ایام جنگ به بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود.