شناسهٔ خبر: 72000 - سرویس استان‌ها

جابه جایی بیش از ۸۲ هزار تن کالا وبار در مشگین شهر

کامیون رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای مشگین شهر گفت: در ۵ ماهه امسال بیش از ۸۲ هزار تن کالا و بار در این شهرستان جابه‌جا شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فرج پور، با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۵ هزار و ۲۲۰ وسیله نقلیه حمل شده است اظهار کرد:۶ شرکت حمل ونقل کالا وبار در شهرستان مشگین شهر فعالیت دارند.

وی عمده کالاهای حمل شده را انواع محصولات کشاورزی برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در مدت یاد شده از جابه جایی ۱۲۰ هزار نفر مسافر در شهرستان مشگین شهر خبرداد و افزود:این میزان جابه جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱/۷ درصد رشد نشان می دهد.

فرج پور با اشاره به اینکه حفاظت وصیانت از حریم راه وظیفه اصلی راهداران پرتلاش این شهرستان است تصریح کرد:در۵ ماهه امسال از۱۸مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز جلوگیری شده و با دستور قضایی ۹۰ مورد اخطار کتبی نیز به متخلفان ابلاغ گردیده است.

وی تصریح کرد: در مدت یادشده ده مورد تخریب انجام گرفته و۴۲ مورد مجوز ساخت و سازنیز صادر شده است.

فرج پور با بیان اینکه اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری ۱۲۸۰ کیلومتر از راههای ارتباطی را برعهده دارد گفت:از این مقدار ۲۶۰ کیلومتر راه اصلی ،۵۴۵ کیلومتر راه آسفالته روستایی و۴۱۵ کیلومتر راه شنی و خاکی می باشد که راهداران زحمتکش شهرستان مشگین شهر در قالب گشت های تلفیقی با حضورشبانه روزی در جاده ها در حال خدمات رسانی به مردم هستند.