شناسهٔ خبر: 72006 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاههای مازندران خبر داد

تغییر مسیر پرواز مشهد-ساری به سمت فرودگاه تهران به علت دید کم در فرودگاه ساری/ آغاز فعالیت سامانه ILS فرودگاه ساری در آینده نزدیک

سعداله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاههای استان مازندران از افتتاح سامانه ILS فرودگاه ساری در آینده نزدیک خبر داد.

سعد الله وطن خواه، مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تغییر مسیر پرواز مشهد-ساری هواپیمایی وارش به سمت تهران خبر داد و گفت: پروازی که از مشهد عازم ساری بود، به علت دید کم در فرودگاه ساری به سمت تهران تغییر مسیر داد.

وی با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر ضعف دستگاه‌های کمک ناوبری در فرودگاه ساری افزود: فرودگاه ساری دستگاه‌های DVOR و  DME در اختیار دارد، اما  با توجه به اینکه دید بسیار پایین و زیر ۵۰۰ متر بود، حتی در صورت فعال بودن دستگاه ILS در فرودگاه ساری نیز این پرواز امکان فرود نداشت.

ILS در انتظار حصارکشی

وطن خواه در ادامه به برنامه ریزی برای نصب دستگاه کمک ناوبری ILS در فرودگاه ساری اشاره کرد و گفت: دستگاه ILS فرودگاه ساری خریداری شده و اکنون با اتمام فعالیت عمرانی مورد نیاز برای نصب، آنتن‌های این سامانه نیز در فرودگاه نصب شده است. اما  به خاطر حفظ امنیت دستگاه در انتظار تکمیل حصار پیرامونی آن هستیم.

وی افزود: از آنجا که زمین‌هایی که این سامانه در آن نصب شده، به تازگی تملک شده‌اند، هنوز حصارکشی این زمین‌ها انجام نشده که این مهم به زودی انجام خواهد شد. حصار کشی محوطه اطراف این سامانه ۱۰ روز آینده در تاریخ ۲۰ شهریور آغاز خواهد شد و پس از اتمام حصارکشی، در مدت زمان کوتاهی شاهد بهره‌برداری از ILS فرودگاه ساری خواهیم بود.

توسعه ترمینال با هزینه ۴ میلیارد تومانی

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در ادامه به افتتاح طرح توسعه ترمینال نوشهر در روز پنجشنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این توسعه  در دو فاز در سال ۹۶ و امسال انجام شد.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه پروازهای فرودگاه نوشهر در سال ۹۶ نسبت به سال پیش از آن ۶۸ درصد رشد داشت و از طرفی فضای ترمینالی محدود بود و بیش از ۱۵۰۰ مترمربع فضا نداشت، نیاز به توسعه ترمینال احساس می‌شد.

وطن‌خواه افزود: بنابراین در سال ۹۶ هزار متر مربع و امسال نیز ۶۰۰ مترمربع به فضای ترمینال اضافه کردیم. همچنین ۱۵۰ متر فضای اداری نیز در طبقه دوم ترمینال احداث شد.

به گفته وی، طرح توسعه ترمینال فرودگاه نوشهر بین ۳.۷ تا ۴ میلیارد تومان هزینه داشته است.