شناسهٔ خبر: 72044 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان

اجرای ۱۱۳ کیلومتر آسفالت گرم در محورهای مواصلاتی استان اصفهان / بودجه پروژه‌های راهداری اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش یافت

پخش آسفالت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: بودجه پروژه های راهداری استان اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، فرزاد دادخواه در نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ، کاهش اعتبارات این اداره کل در حالی است که قیمت ها به طور فزاینده ای افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: کاهش شدید بودجه متوازن در اعتبارات استانی و وضعیت نامساعد برخی از محورهای مواصلاتی استان اصفهان، برنامه ریزی و مدیریت اصلاح جاده های استان اصفهان را سخت تر کرده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در رابطه با برنامه ریزی های انجام شده برای اصلاح ومرمت جاده های استان اصفهان گفت: اعتبارات فعلی جوابگوی مرمت راه‌های استان نیست، این بودجه سال گذشته ۶۰ میلیاردتومان بوده که امسال به  ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافته است .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در طرح ملی ابرار ساخت راه‌ها به اداره کل حمل و نقل جاده ای واگذار شده‌است، گفت:  طرح ابرار در  برخی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان که فاقد راه‌های مناسب هستند، اجرا خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از اجرای روش های جدید کم هزینه برای ترمیم راه های استان خبر داد و گفت: با وجود مشکلات متعدد، حدود ۱۱۳ کیلومتر روکش آسفالت گرم در سال جاری انجام شده است.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه بازیافت آسفالت به دو روش گرم و سرد انجام می‌شود، گفت: عملیات بازیافت سرد برای اولین بار در کشور و استان اصفهان به صورت پایلوت انجام شد.

دادخواه افزود: این پروژه در محور اردستان- نایین در حال اجرا است و پیشرفت پروژه نیز قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه  شعار ما برای حذف نقاط پرتصادف "یکبار برای همیشه " است، تاکید کرد: بالغ بر ۲۵ پروژه زیر گذر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان به این منظور در دستور کار قرار گرفته است.

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین از خرید ۵ دستگاه ماشین آلات راهداری خبر داد و افزود: در استان اصفهان با بهره گیری از امکانات و ماشین آلات ۱۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی و عملیات  خاکریزی و ترانشه برداری آن انجام شده است.