شناسهٔ خبر: 72048 - سرویس استان‌ها

پاسخگویی ‌و همراه کردن مردم ویژگی بزرگ روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

پاسخگویی مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پاسخگویی و همراه نمودن مردم را ویژگی مهم این روابط عمومی عنوان‌ کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی، منصور فخاران در سفر به آذربایجان غربی و در نشست با مدیرکل و شورای معاونین اداره کل راهداری ‌حمل و نقل جاده ای این استان با بیان این مطلب افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از معدود سازمان هایی است که تک تک آحاد جامعه از خدمات آن بهره مند هستند و در تمام طول سال و در همه مناسبت ها خدمات رسانی این مجموعه بزرگ تعطیلی ندارد.

وی اشرافیت بر رسانه های نوشتاری، تصویری، شبکه های مجازی و خبرگزاری ها را لازمه روابط عمومی پاسخگو دانست و یادآور شد: این امر نه تنها در همراهی مردم با اهداف و رویکردهای سازمان و اخذ نتایج مطلوب تاثیر بسزایی خواهد داشت بلکه می تواند در تدوین خط مشی و چشم اندازهای آتی سازمان در جهت خدمت رسانی بهتر و همچنین افزایش اعتماد عمومی به مجموعه مثمرثمر باشد و زیرساخت های لازم در بین روابط عمومی های ادارات استانی جهت دستیابی بر این ویژگی فراهم شده است.

فخاران روابط عمومی را مشاور امین برای تمامی سازمان ها و نهادها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی ها می توانند با بررسی ذائقه مردم بویژه در بستر رسانه های اجتماعی و فضای مجازی، وضعیت موجود را بررسی و با اطلاع از مطالبات عمومی سازمان را در ترسیم نقشه راه یاری رسانند.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعطای مسئولیت اجتماعی به مردم با هدف تحقق مطالبات جامعه از جمله ایمنی را رویکرد اصلی روابط عمومی سازمان راهداری و‌حمل و نقل جاده ای در این بخش معرفی و اظهار کرد: برای نتیجه بخش بودن تمامی اقدامات سخت افزاری ازجمله اصلاح هندسی نقاط پرحادثه، سیستم های هوشمند حمل و نقل جاده ای و علائم ایمنی، باید مردم را نسبت به این سخت افزارها و اهداف راه اندازی حساس و به بهره گیری از مزایای این امکانات ترغیب کنیم.

فخاران با تاکید بر ضرورت شفافیت در امور، انجام کار تیمی و تزریق امید در بطن جامعه گفت: اجرای رضایت بخش طرح ابرار (اقدام ملی برای راههای اولویت دار روستایی) نیازمند هدایت افکار عمومی و تلاش برای کاهش توقعات مردم است و روابط عمومی سازمان راهداری و‌حمل و نقل جاده ای با حساسیت ویژه ای این مهم را پیگیری می کند.

در ادامه این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی در توسعه و تعالی سازمان ها، این استان را دارای سهم بیش از چهار درصدی در جابجایی کالا و ناوگان باری و سهم ۲۳ درصدی از کل پایانه های مرزی رسمی کشور معرفی کرد و گفت: مهم‌ترین گذرگاه زمینی ایران به کشور ترکیه و درحقیقت دروازه ورود کشور به اروپا در این استان قرار دارد که همواره در رتبه های اول تا سوم‌در زمینه صادرات و واردات، تردد مسافر و ترانزیت در بین پایانه مرزی زمینی کشور است.

ارسلان شکری با اشاره به فعالیت بیش از ۳۶ هزارنفر بعنوان راننده در بخش باری و‌مسافر در آذربایجان غربی یادآور شد: این استان به لحاظ کشاورزی بودن، دارا بودن آثار تاریخی ثبت جهانی، صنعت کنستانتره و‌معادن زیاد یکی از استان های مهم در زمینه حمل و‌نقلی محسوب می شود و همین‌امر گواهی راستین بر فشار کاری بالای همکاران تلاشگر در این بخش است.

وی از اعزام‌روزانه بیش از ۱۰۰‌دستگاه ناوگان باری به بنادر جنوب برای حمل کالاهای اساسی به مقاصد مختلف خبر داد و‌افزود: ارائه آموزش های تخصصی به فعالان بخش خصوصی این عرصه از برنامه هایی است که در جهت ظرفیت سازی برای افزایش توان بخش حمل ‌‌نقل جاده ای داخلی ‌‌بین المللی انجام می شود.