شناسهٔ خبر: 72049 - سرویس هواشناسی

کار‌شناس سازمان هواشناسی کشور:

ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران از امروز بارانی می‌شود/ شدت بارش‌های روز سه‌شنبه در گیلان خواهد بود

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نفوذ جریانات خنک شمالی و بارندگی در استان‌های شمالی کشور، شدت این بارش‌ها را در استان گیلان بیش از سایر استان‌های نوار شمالی پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی، کار‌شناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز دوشنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برای شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران بارش پراکنده و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مجدداً با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران خواهیم داشت که شدت آن برای استان گیلان خواهد بود. همچنین در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان نیز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق رخ خواهد داد. روز نیز پنجشنبه برای سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کار‌شناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: طی دو روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شود. همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه در جنوب غرب کشور به سبب وزش باد شدید خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.
روزهای سه شنبه و چهارشنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج می باشد.