شناسهٔ خبر: 72053 - سرویس استان‌ها

برگزاری مانور مقابله با آلودگی دریا در بندر خرمشهر

مانور مانور آمادگی عملیاتی مقابله با آلودگی دریا در بندر خرمشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مدیر این اداره کل ضمن اعلام این خبر هدف از برگزاری این مانور را آمادگی نیروهای عملیاتی و خطرات احتمالی ناشی از  آلودگی دریایی به منظور کاهش آثار محیط زیست  و ارزیابی توان تجهیزاتی موجود در هنگام مواجهه با سوانح بزرگ بر طبق کنوانسیون های بین المللی عنوان کرد.

نوراله اسعدی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آلودگی نفتی در لنگرگاه فیلیه  عملیات آغاز و هماهنگی های لازم برای مهار و پاکسازی توسط تیم مقابله با آلودگی بندر خرمشهر صورت گرفت.

وی تصریح کرد: یدک کش ناصر۳ و یک فروند قایق راهنمابر به محل عملیات اعزام شدند و با رسیدن تیم های عملیاتی به موقعیت اعلام شده عملیات برطرف کردن آلودگی نفتی با استفاده از بوم بادشونده انجام و بوسیله اسکیمر دلتا جمع آوری شد.

مدیر کل بندر و دریانوردی  خرمشهر در ادامه گفت: در پایان آلودگی جمع آوری شده به مخازن نفتی منتقل و عملیات با موفقیت انجام شد.

اسعدی خاطر نشان کرد: بندر خرمشهر هر ساله طرح آمادگی نیروهای عملیاتی و مقابله با آلودگی های نفتی را به صورت مستمر و مداوم برگزار می کند.