شناسهٔ خبر: 72149 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

مناطقی از آذربایجان شرقی، سمنان و اردبیل در سه روز آینده بارندگی خواهند داشت

باران امین‌حسین نقشینه از افزایش ابر، رگبار پراکنده باران همراه با احتمال رعدوبرق در سه روز آینده برای مناطقی از استان‌های آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل و ارتفاعات سمنان خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با پایگاه اینترنتی وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، بارش باران پیش‌بینی می‌شود. جمعه از شدت بارش در این مناطق کاسته شده اما مجددا طی روزهای شنبه و یکشنبه بر شدت آن افزوده خواهد شد. 

وی افزود: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سه روز آینده برای شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل و ارتفاعات سمنان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر مناطق فوق در شمال آذربایجان غربی نیز رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه برای استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه امروز با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب خوزستان رخداد گردوخاک دور از انتظار نیست.