شناسهٔ خبر: 7217 - سرویس مسکن و شهرسازی

بت‌شکن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اتمام تدوین آیین‌نامه‌های افتتاح حساب امانی پیش‌فروش ساختمان/ آغاز افتتاح حساب امانی پیش‌فروش مسکن از ابتدای خرداد

محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن از آغاز افتتاح حساب امانی پیش‌فروش پروژه‌های ساختمانی با اعلان عمومی، از ابتدای خرداد ماه خبر داد.

محمدهاشم بت‌شکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت حساب امانی پیش‌فروش ساختمان، اظهار کرد: آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با این نوع حساب آماده شده و از ابتدای خرداد ماه مجوز افتتاح این حساب به شعب ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه هر نوع پیش‌فروش مسکن و ساختمان که اعلان عمومی شود، به بانک مسکن مربوط می‌شود، گفت: این بانک و کارشناسان آن بهترین ناظر برای نظارت بر روند پیشرفت پروژه و آزادسازی تدریجی پول‌های پیش‌خریداران به پیش‌فروشنده هستند. کما اینکه در ساخت پروژه‌های مسکن مهر نیز همین کار را می‌کنیم و آورده‌های مردم پس از تأیید کارشناسان عمرانی بانک مسکن، به تدریج به انبوه‌سازان تحویل داده می‌شود.

گفتنی است روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای هماهنگی مسکن بر تسریع در روند عملیاتی شدن افتتاح حساب امانی برای پروژه‌های ساختمانی که از روش پیش‌فروش با اعلان عمومی تأمین مالی می‌شوند، تأکید کرده بود./