شناسهٔ خبر: 72174 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

برقراری پرواز‌های روزانه از فرودگاه‌های کرمانشاه و ایلام به مقصد نجف در ایام اربعین/ امضا تفاهمنامه با کشورهای عضو کریدور شمال-جنوب برای اجرای پلمپ هوشمند بار

نشست هم اندیشی مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در خصوص آماده سازی ناوگان مورد نیاز جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) گفت: علاوه بر آماده‌سازی ۸۰۰۰ دستگاه اتوبوس در بخش هوایی، از فرودگاه‌های کرمانشاه و ایلام نیز روزانه چند پرواز به نجف انجام خواهد شد و ناوگان مورد نیاز ریلی برای جابه‌جایی زائران به مقصد کرمانشاه هم در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی مدیران راهداری و حمل‌ونقل کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: خوشبختانه پایانه‌ها تجهیز شده‌اند و راه‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی اعم از آن‌هایی که به احداث باند دوم  و آن‌هایی که  به بهسازی نیاز داشته‌اند انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در خصوص آماده سازی ناوگان مورد نیاز در بخش جاده‌ای حدود ۸۰۰۰ر دستگاه اتوبوس فراهم شده است و در بخش هوایی از کرمانشاه و ایلام روزانه چند پرواز به نجف انجام خواهد شد و ناوگان مورد نیاز ریلی برای جابهجایی زائران به مقصد کرمانشاه در نظر است 

اسلامی با اشاره به مصوبه شورای‌عالی ادارای مبنی بر تجمیع فعالیت بخش احداث و نگهداری راه‌های فرعی و  روستایی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در همین راستا معاونت راه‌های روستایی و فرعی در این سازمان تشکیل شد که پروژه‌های راه‌های روستایی نیز  برنامه‌ریزی شده است و تا پایان سال جاری ۲۰۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی اسفالته به شبکه جاده‌ای کشور اضافه کنیم و ۳۰۰۰ کیلومتر  دیگر نیز در سال آینده به شبکه اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نکته مهم در راه‌های روستایی جلب مشارکت‌ها است و در نظر داریم با همکاری قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی نهضت راه‌های روستایی را ادامه دهیم.

وی با اشاره به رونمایی از طرح ابرار «اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی» در محضر رییس جمهوری گفت: امیدواریم با ایجاد ساختار جدید و هدفگذاری برای ساخت ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال جاری تحولی در راه‌های روستایی ایجاد کنیم.

اسلامی خاطرنشان کرد: نکته سوم مربوطه به وضعیت عمومی را‌ه‌ها است و امیدواریم بتوانیم رفاه در جاده‌ها را افزایش دهیم. زیرا بهترین ایام خوش مردم در طول سفر رخ می‌دهد و مهم است که از جاده‌های ایمن و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی ایمن برخوردار باشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضا تفاهمنامه با فرمانده ناجا برای شناسایی ۲۵۱ نقطه پر تصادف بحرانی گفت: بیش از ۵۰ نقطه برطرف شده و الباقی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به نظام یکپارچه حمل‌ونقل  هوشمند جاده‌ای بیان داشت: برای ما بسیار مهم است که تصمیمات اتخاذ شده با شرکت‌ها. تشکل‌ها و رانندگان هماهنگ باشد. به طوریکه  بار و مسافر قابل رصد و تخمین زدن زمان رسیدن به مقصد امکان‌پذیر باشد. سیستمی کردن نظام حمل‌ونقل را در قالب یک نظام پایش یکپارچه در دست پیگیری است که البته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته‌ایم.

اسلامی یادآورشد: در بحث ترانزیت با کشورهای عضو کریدور شمال-جنوب در خصوص پلمپ هوشمند بار تفاهم شده است تا کامیون‌ها در در گمرکات مختلف برای بازبینی بار متوقف نشوند و در حداقل زمان ممکن به مقصد برسند.