شناسهٔ خبر: 72192 - سرویس استان‌ها

بررسی طرح جامع شهر شاهرود انجام شد

نیکخواه مدیرکل راه وشهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) ازبررسی طرح جامع شهر شاهرود در جلسه‌ای باحضور اعضای دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، شهردار شاهرود و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود)، مشاور طرح جامع شاهرود در جلسه‌ای با حضور نیکخواه مدیر کل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و ساير اعضای اين دبيرخانه، در اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) به تشريح اهداف و دستاوردهاي طرح جامع شاهرود پرداخت .

در ابتداي این جلسه طرح پیشنهادی مهندس مشاور ارائه و سپس  احمدی شهردار و طباطبایی رئیس شورای شهر شاهرود توضیحاتی را در خصوص طرحها و برنامه هاي شهري تدوين شده اارائه کردند.

 همچنین امیر عميدي مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود)،  درخصوص لزوم برنامه ريزي جهت توسعه زيبا سازي و پوياي شهر مباحثي را مطرح کرد.

در ابتدای جلسه با توجه به دستور کار پیشنهادی موضوع پدافند غیر عامل و لرزه خیزی با توجه به قرارگیری انبار نفت در جنوب شرقی شهر شاهرود  مطرح شد و مقررگردید تمهیداتی توسط مشاور ارائه گردد و هم چنین مقرر شد در حوزه زلزله نقشه های پهنه بندی توسط مشاور از سازمان زمین شناسی اخذ گردد .

و در خصوص اراضی واگذار شده به شرکت شهرک های صنعتی، پیشنهادات مشاور مبنی بر خروج شهرک صنعتی از محدوده طرح جامع تثبیت شد.

در انتهای جلسه در خصوص پهنه بندی تراکمی شهر بحث و مقرر گردید جلسه تجدید نظر پهنه های تراکمی با حضور مشاور طرح، شهرداری و معاونت معماری و شهرسازی تشکیل شد.

پس از اتمام جلسه بازدید از اراضی شمال شرقی شهر(مقابل اداره راه وشهرسازی) سایت 11 هکتاری شهرداری واقع در خیابان کشتارگاه و الحاق 16 هکتاری شمال پارک علم و فناوری و هم چنین تعدادی از اراضی با کاربری باغات در محدوده شهنما که به کاربری مسکونی، عمومی و یا پارک و فضای سبز تغییر یافته بودند توسط کلیه مسئولین حاضر در جلسه صورت گرفت.