شناسهٔ خبر: 72212 - سرویس استان‌ها

در دوره آموزشی تخصصی قیر عملکردی مطرح شد؛

تهیه طرح اختلاط آسفالت متناسب با نیاز هر پروژه باشد

ربانی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خطاب به آبادگران راهسازی عنوان کرد: از آنجایی که ممکن است در یک پروژه باند رفت و برگشت هر کدام نیاز به طرح اختلاط جدا داشته باشد بنابراین باید برای هر پروژه یک طرح اختلاط آسفالت جداگانه تهیه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ، این همایش به همت بخش خصوصی و با همکاری این اداره کل و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و با حضور پر شور مدیران، کارشناسان، پیمانکاران  و مشاوران قیر و آسفالت و با تدریس سعید احمدی مسئول آزمایشگاه قیر و آسفالت وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

حسن ربانی ارشد در  این همایش از  فلاح مدیر عامل شرکت آرکام، مسلخی نماینده اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگان دستگاههای اجرایی به ویژه استانداری، شهرداری، سازمان برنامه و بودجه، راهداری و حمل و نقل جاده ای، کارشناسان مجرب معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی و آبادگران راهسازی جهت برگزاری و حضور در همایش تقدیر و تشکر نمود.

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: این دوره آموزشی با هدف خلق تجارب جدید و آشنایی با قیرهای نسل جدید جهت اجرای آسفالت با دوام تر در راهسازی برگزار شده است.

وی یادآور شد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی،  وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان قیر در کشور در پی آن است تا با استفاده از تکنولوژی های روز جهانی کیفیت و عمر روسازی آسفالت را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پارامترهای آسفالت، مصالح اولیه است که در کارخانجات  تولید ، حمل و اجرا می شود ؛ عنوان کرد: اگر ۲۰ درصد نکات استاندارد در کارخانجات رعایت شود ۸۰ درصد کیفیت اجرا، پخش و در نتیجه جاده مورد بهره برداری بالا می رود.

سعید احمدی مسئول آزمایشگاه قیر و آسفالت وزارت راه و شهرسازی در این همایش ضمن تاکید بر کیفیت قیر که یکی از مهمترین دلایل قوام و پایداری جاده‌ها است در سه محور؛ معرفی قیر و آزمایش‌های تعیین کیفیت قیر در گذشته، انواع سیستم‌های طبقه‌بندی قیر از گذشته تا کنون، آزمایش‌های تعیین کیفیت قیر در روش شارپ و طبقه‌بندی قیر در روش شارپ مسایلی را مطرح کرد.