شناسهٔ خبر: 72214 - سرویس استان‌ها

استاندار اردبیل:

۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سه سال آینده در استان اردبیل احداث می‌شود

استاندار استاندار اردبیل گفت: با افزایش اعتبارات عمرانی ۳۰۰ کلیومتر بزرگراه در سطح استان اردبیل در سه سال آینده احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در بازدید از روند اجرایی پروژه محور اردبیل - مشکین شهر که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکین شهر به قطب گردشگری تبدیل شده است باید دارای بزرگراه و چهار بانده باشد تا مسافران به راحتی بتوانند از موهبت الهی این منطقه بهره مند شوند.

وی گفت: در طول ۴۰ سال گذشته تاکنون تنها ۱۴۰کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شده است که با پیگیری های مجدانه و افزایش اعتبارات عمرانی برای استان۳۰۰ کلیومتربزرگراه در سطح استان در سه سال آینده احداث می شود و این در شرایطی است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود اعتبارات عمرانی استان افزایش یافته است.

استاندار اردبیل به راه اندازی کارخانه حدید مبتکران(کامیون سازی مشکین شهر) اشاره کرد و افزود : حدود ۵ هزار نفر در این کارخانه پس از تکمیل و راه اندازی مشغول به کار خواهند شد و برای تردد به این کارخانه نیازمند یک راه مناسب بودیم و تا سال آینده همه مسیر تعریض و یا چهار بانده می شود.

بهنامجو با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ آخرین وضعیت ۷۴۰ کلیومتر از راه های دارای اولویت استان مورد ارزیابی قرار می گیرد گفت: طبق جدول زمان بندی باید به میزان مسافت بزرگراه ها در این مدت افزوده شود و در سفر رییس محترم جمهور به استان اعتبار لازم ملی پیش بینی شده و جز الویت ها قرار می گیرد.

استاندار اردبیل توسعه و پیشرفت هر منطقه را در گروه توسعه راه مواصلاتی و اصلی دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت های موجود در منطقه استفاده بهینه داشته باشیم باید از نعمت بزرگراه ، آزاد راه و راه های چهار بانده در سطح استان برخوردار باشیم.

۷۰۰ کیلومتر از راههای مواصلاتی استان اردبیل ردیف ملی دارد

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت : تا سال ۹۶ تنها ۲۵۰ کیلومتر از راههای شریانی استان اردبیل ردیف اعتباری ملی داشت بطوریکه سالانه ۱۵۶ میلیارد ریال به حوزه راههای استان اردبیل اختصاص می یافت.

وی گفت : درسالجاری این میزان ارتقاء یافته بطوریکه هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر از راههای مواصلاتی استان اردبیل ردیف ملی دارد و احداث و تکمیل این راهها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: افزایش چشمگیر ۱۰ برابری اعتبارات در حوزه راههای استان در یک اقدام مشترک با پیگیری استاندار اردبیل و سایر مسولان که دغدغه توسعه راهها را دارند اتفاق افتاده است .

حیدری تصریح کرد : در حال حاضر کلیه پروژه های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی در سطح استان فعال بوده ، بطوریکه در محور اردبیل – مشگین شهر – اهر بیش از ۸۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی مشغول به کار می باشد و تلاش می کنیم تا ۲۵ کیلومتر از این بزرگراه را بزودی افتتاح کنیم .