شناسهٔ خبر: 72234 - سرویس هوایی

نخستین چک دوساله هواپیمای ATR در کشور در حال انجام است

هواپیمای ATR شرکت هما برای اولین بار در کشور، چک دوساله سه فروند ATR۷۲-۶۰۰ در حال انجام است.

محمود نادری، مدیر آشیانه شماره ۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برای نخستین بار در کشور، سه فروند از هواپیماهای ATR۷۲-۶۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» برای انجام چک دو ساله به آشیانه این شرکت در فرودگاه مهرآباد مراجعه کرده‌اند. 

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها یک فروند ای تی آر با رجیستر EP-ITE به آشیانه شماره یک ایران‌ایر مراجعه کرده و اکنون فرآیند بازرسی آن تقریبا به اتمام رسیده‌است. همچنین دو فروند ای تی آر با رجیسترهای EP-ITC و EP-ITA در آشیانه شماره ۳ ایران ایر قرار دارند که عملیات بازررسی هواپیمای تانگو چارلی به اتمام رسیده و این هواپیما احتمالا فردا به خط پروازی باز خواهد گشت. فرآیند چک تانگو آلفا نیز به تازگی آغاز شده‌است. 

گفتنی است چک دوساله یکی از مراحل دوره‌ای تعمیر و نگهداری هواپیماست که برای نخستین بار در کشور انجام شده و طی آن سامانه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و صندلی‌های هواپیما نیز برای بررسی بیشتر از هواپیما جدا می‌شوند. اکنون امکان انجام این چک در کشور بدون نیاز به متخصصان داخلی و با اتکا به توان مهندسی و تعمیرات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» وجود دارد.

بعد از امضای برجام، ۱۳ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ وارد ناوگان ایران ایر شد که اکنون با توجه به ساعات پروازی، موعد چک دو ساله برخی از این هواپیماها فرا رسیده‌است.