شناسهٔ خبر: 72235 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور:

هوای مناطقی از کشور خنک می‌شود/گرد و خاک و کاهش دید افقی در زابل تداوم می‌یابد

گزارش هواشناسی فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هوای کشور پرداخت.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هوای کشور پرداخت و گفت: از بعدازظهر امروز شنبه، برای نواحی از شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران افزایش ابر، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت بارش در مناطق ذکر شده افزایش می‌یابد. در این مدت برای استان‌های مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

گودرزی عنوان کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای بخش‌هایی از سواحل غربی دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین از امروز تا دوشنبه روند کاهش محسوس دما (۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد) برای سواحل دریای خزر انتظار می‌رود. همچنین طی این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور روند کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. 

وی گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود و طی سه‌ روز آینده خلیج فارس و در روزهای یکشنبه و دوشنبه سواحل غربی دریای خزر مواج خواهد‌بود.