به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانکمسکن با اعلام این خبر، عنوان کرد: بانک مسکن برای تشویق مشتریان جهت خوشحسابی در پرداخت تعهدات خود (بازپرداخت به موقع و منظم تسهیلات دریافتی به شعب بانک)، دو روش جدید در سیاستهای اعتباری در سال جاری پیشبینی کرده است.
محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به تدابیر بانکمسکن جهت تشویق خوشحسابان بانکی، به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: در سالهای گذشته یکی از اشکالات وارد شده به سیستم بانکی آن بوده که به طور معمول، روشهای پرداخت تعهدات به گونهای پیشبینی شده که به نفع بدحسابان بوده است. به این معنی که به طور معمول بدحسابان بانکی که تعهدات خود را در سررسید مشخص تسویه نمیکردند به نوعی در سیستم بانکی با آنها برخورد مشخص نمیشد.
وی ادامه داد: بانک عامل بخش مسکن با توجه به این اشکال وارده به سیستم بانکی، تلاش کرده تا در سیاستهای اعتباری سال ۹۸ با پیشبینی دو محور مشخص، خوشحسابان بانکی را مورد تشویق و حمایت قرار دهد.
وی با بیان اینکه بدحسابی در پرداخت تعهدات حوزه مسکن در برخی موارد قابل مشاهده است، اظهار کرد: بانک مسکن برای رفع اشکال وارده، دو محور را در سیاستهای اعتباری سال جاری در نظر گرفته است که بر مبنای آن اگر یک مشتری در پرداخت تعهدات خود خوش حساب باشد به نفع وی خواهد بود.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن به محور نخست پیش بینی شده در سیاست های اعتباری اشاره کرد و افزود: بر مبنای محور نخست، در صورتی که متقاضی اخذ تسهیلات مشارکت ساخت مسکن تا تاریخ سررسید اولیه، تسویه نقدی انجام دهد، یک درصد تخفیف نرخ سود از سوی بانک مسکن به وی تعلق میگیرد. به این ترتیب مشتریان بانک به خوش قولی و خوش حسابی در پرداخت تعهدات خود به بانک تشویق میشوند.
وی با اشاره به محور دوم پیش بینی شده در سیاستهای اعتباری بانک، تصریح کرد: محور دوم مربوط به تقسیط مطالبات است. مطابق با ضوابط بانک، بخشی از تسهیلات مشارکت ساخت مسکن که به سازندگان پرداخت میشود، در قالب فروش اقساطی به خریداران مسکن منتقل میشود، در این بخش اگر سازندهای تا سررسید اولیه، خریداران را به شعب بانک معرفی کند و نسبت به تقسیط تا سررسید اولیه اقدام کنند، مدت تقسیط تسهیلات افزایش پیدا میکند. به این معنی که مدت زمان تقسیط به جای هشت سال معادل ۱۰ سال پیشبینی خواهد شد.
به گفته وی هدف بانک مسکن در تعریف دو محور جدید در سیاستهای اعتباری تشویق مشتریان بانک به خوشحسابی بوده است.
وی در پایان گفت: پرداخت جایزه خوش حسابی به مشتریان بانکمسکن یکی از تمایزات این بانک نسبت به سایر بانک ها است که از سال ۸۳ به آن دسته از تسهیلاتگیرندگان که نسبت به پرداخت زودتر از موعد اقساط خود اقدام میکنند، تعلق می گیرد.