شناسهٔ خبر: 72303 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان:

مسیر سقز به بانه چهارخطه می‌شود

جلسه سقز شهرام ملکی گفت: به دلیل حجم بالای ترافیک در جاده سقز به بانه، این مسیر به بزرگراه و چهارخطه ارتقا می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات  واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان ، شهرام ملکی عصر دیروز در جلسه بحث و بررسی مشکلات اجرایی بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و جاده‌های شهرستان سقز اظهار کرد: به زودی مناقصه قطعه ۴ مسیر سقز به بانه به طول  ۱۰ کیلومتر برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به قطعه ۴ جاده سقز - بانه اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: ارتقای این جاده به بزرگراه و جاده‌ای ۴ بانده از اولویت‌های اصلی استان کردستان است و این مسیر به لحاظ تردد زیاد خودروهای خارج از استان به سمت بانه در دستور کار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان بیان کرد: سرعت دادن به روند اجرای پروژه‌های راه‌سازی از هداف حضور در شهرستان سقز بود که در این خصوص تصمیم‌گیریهای خوبی صورت گرفت.

وی گفت: رفع مشکلات فرودگاه و به ویژه رفع معارضان به شیوه‌ای که حق مردم نیز ضایع نشود، از دیگر برنامه‌های دولت در سقز است.

ملکی بیان کرد: ساخت ۳ کیلومتر جاده جایگزین راه سقز - مریوان که به واسطه تطویل باند تغییر می‌کند از دیگر اهداف این نشست است که منابع اعتباری آن از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان سقز ۹۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۳۸۱ کیلومتر آن راه آسفالته است و در سال‌های اخیر شاخص برخورداری شهرستان از راه آسفالته از ۳۳ درصد به ۳۹ درصد ارتقا یافته است.

وی بیان کرد: رفع تداخلات زمین‌های ملی، منابع طبیعی و کشاورزی هم از دیگر برنامه‌های سفر به شهرستان سقز است که تصمیم‌های مناسبی برای تسریع در این حوزه اخذ شد.