شناسهٔ خبر: 72310 - سرویس استان‌ها

مديركل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

رفع تصرف ۹۰۰ هكتار از اراضی ملی به ارزش ۲هزار ميليارد تومان در ۴۲ ماه گذشته

سرهنگ محمدرضا اخوان عبداللهيان از رفع تصرف ۹۰۰ هكتار از اراضي ملي به ارزش ۲هزار ميليارد تومان در مدت سه سال و نيم گذشته گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي، محمدرضا اخوان عبداللهيان صبح امروز در مراسم معارفه فرمانده جديد يگان حفاظت اراضي سازمان ملي زمين و مسكن خراسان رضوي كه با حضور فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن وزارت راه و شهرسازي در محل سالن اجتماعات اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي برگزار شد، با بيان اينكه در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ يگان حفاظت اراضي ملي براي نخستين بار در استان خراسان رضوي تشكيل شد و پس از گذشت تقريباً ۳ سال و نيم، اين يگان موفق به رفع تصرف ۹۰۰ هكتار از اراضي ملي به ارزش ۲هزار ميليارد تومان شده است.

اخوان عبداللهيان ضمن تشكر از زحمات مجموعه یگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن استان خراسان رضوی، ‌افزود: در طول اين مدت اين يگان با بكارگيري صد درصد توان خود و نيز انجام كار تيمي و برقراري تعاملات داخل سازماني و نيز تعامل با دستگاه هاي مرتبط، اجازه تصرف حتي يك وجب از اراضي بيت المال را به سودجويان نداده و اين موفقيت حاصل نمي شد مگر با همكاري و تعامل نيروي انتظامي، قوه قضائيه و ديگر نهاد هاي عضو شوراي حفظ حقوق بيت المال كه جا دارد از زحمات تمامي اين عزيزان تقدير و تشكر نماييم.

وي ضمن تقدير از انتخاب شايسته جناب سرهنگ خسروي به عنوان فرمانده جديد يگان حفاظت ملي استان خراسان رضوي اظهار اميدواري كرد در آينده ايشان نيز بتوانند با همكاري و تعامل همه دستگاه هاي مرتبط ، محكم تر و بهتر از قبل در مقابله با زمين خواران و سودجويان اقدام نمايند.

در اين مراسم همچنين سرهنگ پاسدار جواد خردمند فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه حفظ حقوق بيت‌المال، جلوگيري از تصرف اراضي و كوتاه كردن دست سودجويان از اهم وظايف يگان حفاظت است، افزود: تلاش مي شود تا با اقدام به موقع، براساس قانون برخورد قاطع با متصرفان و متجاوزان اراضي ملي صورت گيرد.

وي ضمن تشكر از همكاري و تعامل مناسب دستگاه ‌هاي اجرايي و قضايي در برخورد با متخلفان، اظهار داشت: امیدواریم این یگان با قدرت و همچون گذشته در برخورد با متخلفین موفق عمل كرده  و همچنين با انجام اقدامات پيشگيرانه، جلوي هرگونه تصرف اراضي ملي را بگيرند.

سرتيپ دوم پاسدار محمد تقوي فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي نيز در اين مراسم با اشاره به شرايط سخت كاري نيروهاي شاغل در يگان حفاظت اراضي استان گفت:‌ آمار خوبي كه در زمينه رفع تصرفات صورت گرفته در استان خراسان رضوي ارائه شد، نشان از خود گذشتگي و تلاش بي دريغ مجموعه نيروهاي يگان حفاظت اراضي استان است، چرا كه با وجود محدوديت امكانات، حفظ منافع ملي را در اولويت كارهاي خود قرار داده اند. 

همچنين در اين مراسم سرهنگ كيومرث ميرابي مقدم با ارائه گزارشي از فعاليت هاي يگان در طول سه سال و نيم گذشته گفت: يگان حفاظت اراضي ملي استان خراسان رضوي در اين مدت رتبه اول و دوم كشور را به لحاظ ميزان رفع تصرفات انجام شده به خود اختصاص داده كه اين نشان از تلاش و عزم جدي مجموعه همكاران ما در برخورد با متصرفان بيت المال دارد .

شايان ذكر است در پايان اين مراسم جناب سرهنگ بهرام خسروي به‌عنوان فرمانده جديد یگان حفاظت سازمان ملی زمين و مسكن استان خراسان رضوی منصوب و حكم خود را از سوي فرمانده يگان حفاظت اراضي سازمان ملي زمين و مسكن وزارت راه و شهرسازي دريافت كرد .