شناسهٔ خبر: 72314 - سرویس استان‌ها

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا:

قرارگاه خاتم‌الانبیا ۵۰ پروژه بزرگ در اردبیل اجرا کرده است

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه گفت : قرارگاه خاتم الانبیا ۵۰ پروژه بزرگ را تاکنون در استان اردبیل احداث و تحویل داده است و در حال حاضر بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در جریان سفر به استان اردبیل در بازدید از پروژه احداث بزرگراه اردبیل - مشکین شهر که به همراه استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت اظهار کرد: پروژه هایی از قبیل سد سبلان، سد سقزچی ، راه اردبیل به نیر و چندین پروژه دیگر نمونه هایی از فعالیت این قرارگاه در استان اردبیل است.

وی افزود : در حال حاضر نیز چهار پروژه در استان به ارزش ریالی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که بیشتر آن ها در حوزه راهسازی بوده در حال اجرا می باشد.

سعید محمد بیان کرد : زیرسازی قطعه ۴خط آهن اردبیل _ میانه و راه چهار بانده سه راهی صحرا تا مشکین شهر از جمله طرح های در دست اجرا از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است که در ماه های آینده تکمیل و به بهره برداری می رسند‌.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه با اشاره به روند مناسب پیشرفت پروژه‌ها در اردبیل گفت: پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۶۰ مگابایتی سبلان با تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی پیشرفت مناسبی دارد و در اردیبهشت ماه سال آینده اولین مدار فاز دوم این نیروگاه وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی افزود: مرحله مطالعه و طراحی پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در اردبیل انجام شده و بزودی یکی از موسسات زیر نظر قرارگاه خاتم احداث آن را برعهده می گیرد.

گفتنی است سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر یک روزه خود به همراه استاندار اردبیل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران دستگاههای مرتبط از پروژه های قطعه ۴ راه آهن میانه- اردبیل، نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و احداث بزرگراه اردبیل - مشکین شهر بازدید کرد.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در این بازدید گفت:  تلاش می کنیم در برنامه سه ساله میزان راه های چهارخطه استان را با محوریت قرار گاه خاتم به ۳۰۰ کیلومتر برسانیم.

وی افزود: ۷۳۰ کیلومتر راه در استان داریم ولی تاکنون ۱۴۰ کیلومتر از آن چهارخطه شده که امسال به ۲۰۰ کیلومتر می رسد.

بهنام جو ادامه داد : چهار خطه کردن مسیر مشگین شهر به سمت کارخانه کامیون سازی نیز توسط قرارگاه در حال انجام بوده و تا یک ماه آینده تمام می شود.

استاندار اردبیل گفت : بیشترین میزان احداث بزرگراه در استان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام گرفته است.

وی افزود : در بحث احداث بزرگراه ها قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه در استان نقش کلیدی داشته و از سال ۷۶ تاکنون بیشترین فعالیت ها در حوزه بزرگراه های استان را اجرا کرده اند.

استاندار اردبیل با اشاره به مشارکت قرارگاه خاتم در عملیات اجرایی راه آهن اردبیل گفت: ریل گذاری راه آهن اردبیل نیز از اول مهرماه توسط قرار گاه خاتم انجام می گیرد.

بهنامجو افزود: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که قابل افزایش به هزار تختخوابی می باشد نیز توسط این قرار گاه در حال طراحی است.