شناسهٔ خبر: 72370 - سرویس هواشناسی

هفت استان تا پایان هفته بارانی خواهند بود/ دمای شمال‌غرب کشور از روز شنبه افزایش می‌یابد

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه، تا پایان هفته، استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی نقاط اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خراسان شمالی بارانی خواهند شد، گفت: از روز شنبه از میزان ابرناکی در شمال‌غرب کشور کاسته شده و روند افزایش دما در این منطقه پیش‌بینی می‌شود.

کبری رفیعی، کار‌شناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته در استان‌های ساحلی دریای خزر در بعضی ساعات بارندگی و طی همین مدت در برخی نقاط اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و غرب خراسان شمالی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعد از ظهر چهارشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر ضمن مواج شدن دریا، شدت بارش در سواحل نیز افزایش می‌یابد.

رفیعی عنوان کرد: از روز شنبه از میزان ابرناکی در شمال غرب کشور کاسته شده و روند افزایش دما در این منطقه پیش‌بینی می‌شود، در این روز بارش همچنان در سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و همچنین خراسان شمالی ادامه خواهد داشت. این سامانه بارشی اوایل روز یکشنبه کاملا از مرزهای شمال شرق کشور خارج می‌شود.  

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته، دربرخی ساعات در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، اصفهان، قم، مرکزی، شرق یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی و در جنوب‌غرب کشور دراستان‌های خوزستان و بوشهر وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در برخی نقاط شرق کشور افزایش سرعت باد به همراه گردوخاک رخ خواهد داد. قسمت‌های غربی و مرکزی خلیج فارس از روز جمعه مواج خواهد بود.