شناسهٔ خبر: 72379 - سرویس استان‌ها

۹۶ هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی تبریز وجود دارد

بافت فرسوده استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‏‌شرقی از وجود ۹۶ هزار واحد مسکونی در سکونتگاه‌‏های غیررسمی تبریز خبر داد و گفت: حدود ۳۸۴ هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‏‌ها زندگی می کنند .‎

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجانشرقی ، ابوالقاسم سلطانی  در جلسه شورای برنامه استان با اشاره به پیشنهاد الحاق دو قطعه زمین به محدوده مصوب شهر تبریز اظهار کرد: طبق بررسی هایی که صورت گرفته حدود ۱۲۱۶۵ واحد یعنی در مجموع ۵۰ هزار نفر جمعیت برای جابجایی نیاز داریم .

وی افزود : باتوجه به محدوده قانونی طرح جامع تبریز ۴۷۲۵ واحد میتوان در داخل محدوده تامین کرد و لازم است دو قطعه زمین نصر به وسعت حدود  ۱۱۱هکتار و شهرک جوانان به وسعت ۱۳۰ هکتار به شهر تبریزالحاق شوند .

سلطانی با بیان اینکه در سالهای گذشته حدود ۵۰۰۰ هکتار از اراضی محدوده طرح جامع کاسته شده ، اذعان داشت: مجبور شدیم اراضی شهرک جوانان و نصر را به محدوده طرح جامع تبریز اضافه کنیم .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی با بیان اینکه ۹۶ هزار واحد مسکونی که ۳۸۴ هزار نفر جمعیت را شامل می شود در سکونتگاههای غیر رسمی تبریز وجود دارد ، تصریح کرد : ۳۰ تا ۴۰ درصد محدوده شمالی تبریز امکان جابجایی ندارد.

سلطانی خاطرنشان کرد: محدوده بافت فرسوده کل شهر تبریز ۷۰۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار در محدوده شمالی است که دارای ساختمانهای کم دوام بوده و در معرض رانش قرار دارد ، در نتیجه امکان جاسازی در این محدوده نیست.