شناسهٔ خبر: 72387 - سرویس استان‌ها

تا پایان امسال صورت پذیرد؛

تاکید مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر اتمام مسکن مهرهای بدون مشکلات حقوقی

نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید دوباره بر عزم این سازمان در اتمام مسکن مهر های بدون مشکلات حقوقی تا پایان امسال در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، دستور بررسی های لازم برای ایجاد شرایط مناسب جهت تهاتر مسکن مهرهای باقیمانده شهر سمنان با زمین های بافت فرسوده این شهر را صادر کرد.

      به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان, علی نبیان در سفر به استان سمنان در جلساتی با حضور فرماندار و نمایندگان شهرستانهای گرمسار،آرادان و ایوانکی به بررسی و رفع مشکلات حوزه زمین و مسکن این استان پرداخت.

علی نبیان با تاکید دوباره بر عزم این سازمان در اتمام مسکن مهر های بدون مشکلات حقوقی تا پایان امسال در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، دستور بررسی های لازم برای ایجاد شرایط مناسب جهت تهاتر مسکن مهرهای باقیمانده شهر سمنان با زمین های بافت فرسوده این شهر را صادر کرد.

براساس این طرح زمین های ساکنان بافت فرسوده شهر سمنان با واحدهای مسکن مهر معاوضه خواهد شد. این طرح در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بافت ناکارامد شهری انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در دیدارهایی که با نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه و شهرداران این شهرها داشت به درخواست آنها برای واگذاری زمین با کاربری های عمومی از جمله واگذاری زمین برای پارکینگ عمومی، تاسیسات شهری و فضاهای آموزشی رسیدگی و تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ کرد.

توسعه شهر جدید ایوانکی،  تعیین تکلیف زمین با کاربری آموزشی در شهر سمنان و تخصیص زمین برای طرح اقدام ملی از دیگر بحث های مطرح شده در سفر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به استان سمنان بود.

وی در بخش دیگری از این دیدار ضمن ابراز خرسندی از عملکرد یگان حفاظت اراضی اداره کل، تاسیس این یگان در کشور را کمک بزرگی در جهت رفع تصرفات و دخل و تصرف در زمینهای دولتی عنوان کرد و افزود؛ با تلاش و گشت زنیهای ماموران این یگان فقط در ایام نوروز امسال بیش از ۲۵۲ مورد رفع تصرف  آنی در سطح کشور داشتیم  که هنوز به مرحله ارجاع به مراجع قضایی نرسیده بود.