شناسهٔ خبر: 72404 - سرویس استان‌ها

اعطای تسهیلات بازآفرینی برای ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی در استان قم

طلوعی قم معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم از معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات بازآفرینی مسکن به شعب بانک مسکن استان به منظور ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داود طلوعی با اعلام این خبر گفت: بعد از ابلاغ شیوه نامه تسهیلات بازآفرینی بافت فرسوده از اردیبهشت امسال تا کنون تعداد ۴۲فقره متقاضی در قالب اشخاص حقیقی، خود مالک و انبوه سازان با مراجعه با سایت مربوطه ثبت نام انجام داده اند.

طلوعی بیان داشت: این افراد برای ساخت۱۲۰واحد مسکونی به مدیریت امور شعب بانک مسکن استان معرفی شده اند که بجز تعداد اندکی که در حال طی کردن مراحل تکمیلی پرونده در بانک عامل می باشند بقیه معرفی شدگان موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

وی افزود: این تسهیلات شامل یک وام۵۰میلیون تومانی با کارمزد ۹درصد برای کلیه واحدها و در صورت درخواست متقاضی با توجه به تعداد واحدها و اینکه وی مالک حقیقی می باشد یا انبوه ساز، تا سقف۱۰میلیون تومان به صورت وام ودیعه مسکن با نرخ سود ۱۸درصد  قابل افزایش است و به صورت ترکیبی توسط بانک قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است دریافت این تسهیلات نیاز به هیچ سپرده ای نداشته و صرفاً با معرفی نامه اداره کل راه و شهرسازی استان به بانک مسکن قابل پرداخت است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست و یا تقاضا به سامانه (facility.udrc.ir) مراجعه کنند.