شناسهٔ خبر: 72406 - سرویس هواشناسی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:‌

بارش باران در استان‌های ساحلی خزر / روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور از ابتدای هفته آینده

آب و هوا بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی، امروز چهارشنبه برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بارش باران انتظار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی، امروز چهارشنبه برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بارش باران انتظار می‌رود.

همچنین این پدیده در برخی نقاط استان اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نبوده و همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده علاوه بر مناطق فوق در برخی نقاط خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد دور از انتظار نیست.

از روز یکشنبه آینده به‌تدریج از میزان ابرناکی در مناطق فوق کاسته شده و روند افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس آخرین مدل‌های هواشناسی، از امروز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده در برخی مناطق شرق کشور افزایش سرعت باد را شاهد خواهیم بود و در منطقه زابل در بعضی ساعات این شرایط همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. همچنین امروز برای استان‌های مرکزی و قم افزایش سرعت باد رخ خواهد داد که خیزش گردوخاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

دما و شرایط جوی ۵ روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.