شناسهٔ خبر: 72408 - سرویس بنادر و دریانوردی

در مردادماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفت؛

رشد ۲۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور / تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی افزایش ۱۹.۵ درصد نرخ رشد داشته است

تخلیه کشتی طبق بررسی‌های صورت گرفته آمارها حکایت از آن دارد که در ۵ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲۳ درصدی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طبق بررسی‌های صورت گرفته آمارها حکایت از آن دارد که در ۵ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲۳ درصدی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور هستیم.

براین اساس از ابتدای سال ۹۸ تاکنون یک‌میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۱۶ تن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر، روغن خوراکی، فرآورده‌های گوشتی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی به بنادر کشور وارد و یا از آن خارج شده‌اند. این عدد در حالی در ۵ ماه ابتدایی امسال به دست آمده که در سال ۹۷ در همین مدت این عدد با کاهشی ۲۹.۴ درصدی نسبت به سال ۹۶ از یک‌میلیون و ۷۶۹ هزار و ۷۴۷ تنی به یک‌میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۰۳ تن رسیده بود.

این میزان از حجم تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در ۵ ماه ابتدایی توانست درمجموع رشد ۴.۴ درصدی عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر کشور در سال ۹۸ تا پایان مردادماه و رسیدن مجموع عدد ۱۱ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۵۶ تن را به ۱۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۴۵۲ تن ایفای نقش کند. به همین منظور در مردادماه ماه امسال با بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری شاهد افزایش ۱۹.۵ درصدی نرخ رشد نسبت مدت مشابه در سال ۹۷ هستیم.