شناسهٔ خبر: 72428 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

آسمان ۹ استان بارانی است/ دمای هوا در نوار شمالی کشور یکشنبه افزایش می‌یابد

هواشناسی باران امین‌حسین نقشینه با اشاره به اینکه امروز و فردا آسمان ۹ استان بارانی است از افزایش نسبی دما در روز یکشنبه در نوار شمالی کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با رادیو اینترنتی وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین وضعیت هوای کشور پرداخت و گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر بارندگی خواهیم داشت.

وی افزود: شدت بارش امروز در گیلان و شرق مازندران و روز جمعه در شرق مازندران می باشد. همچنین روز شنبه از میزان بارش در سواحل خزر کاسته شده و بارش به صورت پراکنده و خفیف خواهد بود.

نقشینه عنوان کرد: طی امروز و فردا و با شدت کمتر در روز شنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی نقاط اردبیل، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، دربعضی ساعات رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در همین مدت درارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

وی گفت: روز یکشنبه، افزایش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد. در روز دوشنبه مجددا در سواحل غربی خزر بارندگی و در شمال استان‌های  آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در پنج روز آینده تداوم وزش باد شدید گاهی گردوخاک را در شرق کشور به ویژه منطقه زابل خواهیم داشت.