شناسهٔ خبر: 72455 - سرویس استان‌ها

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

ایمنی جابه‌جایی تردد دانش آموزان روستایی مورد توجه قرار گیرد

زیرگذر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بر لزوم توجه به عبور و مرور و جابه‌جایی دانش آموزان در راه های روستایی و برون شهری تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: در سال های تحصیلی گذشته متأسفانه شاهد بروز تصادف خودروهای حامل دانش آموزان روستایی بودیم.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته در کیلومتر ۲۵ محور روستایی باغملک –ابوالعباس و محور امیدیه-ماهشهر شاهد بروز تصادف به دلیل نقص فنی خودروهای حامل دانش آموزان بودیم و از آنجایی که در استان خوزستان بسیاری از دانش آموزان برای ادامه تحصیل به ناچار باید به روستاها و یا شهرهای مجاور عزیمت می کنند از این رو ضرورت دارد در انتخاب و عقد قرارداد با این وسایل نقلیه دقت لازم صورت گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: باید به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناگوار و حفظ ارتقاء ایمنی تردد آنان، با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید دقت نظر در انتخاب سرویس های مدارس  و رفت و آمد دانش آموزان در محورهای روستایی و بین شهری از به کارگیری خودروهای فاقد معاینه فنی، فاقد تجهیزات ایمنی شامل مثلث خطر، چراغ گردان، کپسول آتش نشانی، کمک های اولیه و رانندگان فاقد گواهینامه یا صلاحیت رانندگی خودداری شود.

غزیعلی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در راستای وظایف خود نسبت به ایمن سازی مدارس حاشیه راه های استان اقدامات لازم را انجام می دهد، بیان کرد: با تمهیدات صورت گرفته در بخش ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها طی سال های گذشته شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات در بخش دانش آموزان درمدارس حاشیه راه های استان بودیم به نحوی که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مجموع تعداد تصادفات و تلفات دانش آموزان عابر در مسیر خانه به مدرسه و بالعکس به صفر رسید.

وی عنوان کرد: این طرح ها در ابتدای سال تحصیلی جاری نیز در تعدادی از مدارس حاشیه راه استان به اجرا در خواهد آمد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: با جلوگیری از به کارگیری خودروهای فاقد معاینه فنی، فاقد تجهیزات ایمنی بیش از گذشته از بروز تصادفات جلوگیری خواهد شد.