شناسهٔ خبر: 72457 - سرویس استان‌ها

۶ پل محور آزادراه ساوه- تهران تعمیر و مرمت شد

نصب تابلو رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه گفت: ۶ دستگاه پل در محورهای آزادراه ساوه-تهران و اجرای حفاظ بتنی به طول ۱۶ متر مرمت و تعمیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، ابراهیم مردانی در خصوص عملکرد راهداری ساوه در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال اقدامات موثری در سطح جاده‌های شهرستان ساوه توسط راهداران به انجام رسیده که لکه‌گیری آسفالت سرد و گرم در محورهای سلفچگان، الوسجرد، طرازناهید و جاده بیات نوبران به میزان ۱۳۰ تن از جمله اقدامات موثر صورت گرفته است.

وی با اشاره به لکه‌گیری روکش آسفالت محور قدیم ساوه- تهران به طول ۵ کیلومتر و ۱۶ هزار مترمربع آسفالت، افزود: در محورهای سلفچگان، یولاق و همدان به طول ۸۰ کیلومتر و با حجم خاکریزی ۶ هزار مترمکعب عملیات شانه‌سازی و رگلاژ شانه خاکی راه به انجام رسید.

تیغ‌زنی راه‌های شوسه و خاکی به طول ۱۲۰ کیلومتر

مردانی تسطیح و رگلاژ شیب شیروانی در محورهای سلفچگان و همدان به طول ۶ کیلومتر و با حجم خاکریی ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای همدان و ملایر در کیلومتر ۲۷، ترانشه‌برداری در محورهای همدان در نقطه حادثه‌خیز با حجم خاکریزی ۲ هزار مترمکعب و تیغ‌زنی راه‌های شوسه و خاکی در سطح شهرستان به طول ۱۲۰ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده توسط راهداران شهرستان ساوه برشمرد.

وی با اشاره به تعمیر، مرمت و نگهداری ۶ عدد پل در محورهای آزادراه ساوه-تهران و اجرای حفاظ بتنی به طول ۱۶ متر، گفت: در نیمه نخست سال جاری عملیات تنقیه و لایروبی و اصلاح کانال هدایت آب ۱۵ عدد قنوها و پل‌های آبرو در محورهای همدان و راه روستایی اندیس به طول ۳۱ متر اجرایی شد.

نصب ۴۱۲ عدد تابلوی اطلاعاتی و انتظامی

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه، نصب ۴۱۲ عدد تابلوی اطلاعاتی و انتظامی در سطح حوزه شهرستان، نصب ۱۰۷ مورد علائم ایمنی استوانه‌ای و ۱۴۹ تابلوی مسیرنما در محورهای سلفچگان و همدان، نصب روشنایی و تعمیر ۱۱۲ چراغ در محورهای آزادراه ساوه، تهران و همدان و نصب یک عدد چراغ چشمک‌زن پلیسی در تقاطع قیطانیه محور همدان را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه‌های شهرستان عنوان کرد.

مردانی افزود: در محورهای آزادراه تهران و محور قدیم تهران ۴۰۲ متر گاردیل و ۱۸ متر نیوجرسی نصب و تعمیر شده است و حریم راه این آزادراه نیز به طول ۱۵۰ کیلومتر از ۲۸۰ مترمکعب نخاله پاکسازی شد.