شناسهٔ خبر: 72469 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

بخش‌هایی از سواحل خزر، خراسان شمالی و هرمزگان امروز بارندگی خواهند داشت

باران فریبا گودرزی از بارش باران در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و هرمزگان خبر داد و گفت: از روز یکشنبه تا اواسط هفته دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و مرکز کشور و از روز دوشنبه در شمال‌شرق کشور بطور نسبی افزایش می‌یابد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با رادیواینترنتی وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل‌ها روز شنبه برای سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و در ارتفاعات هرمزگان احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق انتظار می‌رود.

وی افزود: روز یکشنبه  برای مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و استان‌های اردبیل و گیلان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه نیز در سواحل غربی دریای خزر بارش باران و در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در غالب مناطق کشور جو پایداری انتظار می‌رود.

گودرزی عنوان کرد: از روز یکشنبه تا اواسط هفته دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و مرکز کشور و از روز دوشنبه در شمال‌شرق کشور بطور نسبی افزایش می‌یابد. در سه روز آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تداوم خواهد داشت.