شناسهٔ خبر: 72533 - سرویس استان‌ها

اختصاص تسهیلات برای احیا و بازسازی بافت فرسوده مازندران

نظري مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از اختصاص تسهیلات برای احیا و بازسازی بافت های فرسوده در استان خبر داد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سید محمد نظری اظهار داشت: از اقدامات بانک مسکن ورود به بحث احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری بوده است که در سالهای اخیر در دستور کار بانک قرار گرفته است و بنا به سوابق عملکردی بانک مسکن که اغلب بر کسی پوشیده نیست . همواره مصرف ردیف های اعتباری تسهیلات با الویت بافت های فرسوده مورد تاکید بانک مسکن بوده است.

همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی و ودیعه اسکان موقت معرفی متقاضیان به بانک پس ازثبت نام درسامانه تسهیلات (facility.udrc.ir)  و بررسی نهائی معرفی به بانک انجام میشود که مبلغ تسهیلات درتمامی شهرهای استان  ۴۰ میلیون تومان که سود دوره مشارکت (ساخت) ۹ درصد وفروش اقساطی ۱۸ درصد است.

دراین خصوص تقوی مدیر شعب بانک مسکن استان نیز با اشاره به این که بانک مسکن درسالجاری تنها بانک عامل در حوزه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در کشور است اظهار كرد : تا سال گذشته توانستیم ۱۷۸۵ واحد در بافت فرسوده را با تسهیلاتی بالغ بر ۶۴۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برای نوسازی تامین مالی نماییم که حاکی از نقش موثر بانک مسکن در احیای بافت فرسوده شهری دارد  و امیدواریم با همکاری و فعالیت دستگاههای اجرائی مرتبط شاهد رونق در بخش مسکن باشیم .

تقوی در پایان سخنانش گفت : ما بدنبال فعال کردن بخش مسکن و ساختمان در استان هستیم و برای رسیدن به این هدف از تمامی امکانات  و اختیارات این بانک تخصصی استفاده خواهیم کرد.

در این نشست در ادامه تعدادی از انبوه سازان با بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود ، مشکلات اساسی را مطرح و اظهار نمودند : تسهیل قوانین ، مقررات و اخذ مجوزها و حمایت دستگاههای دولتی می تواند انبوه سازان را ترغیب به مشارکت بیشتر  در احیای بخش مسکن ، بخصوص در بافت فرسوده نماید .