شناسهٔ خبر: 72587 - سرویس هوایی

ابراز خرسندی رييس بخش CNS دفتر منطقه‌ای قاهره از فعاليت‌های مخابرات و ناوبری هوايی ايران/ ضرورت پياده‌سازی هرچه سريع تر AMHS در ايران

مرکز کنترل ترافیک هوایی رييس بخش CNS دفتر منطقه ای قاهره در بازديد از بخش های مختلف اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی تاکيد کرد که کاملا به جايگاه ناوبری هوايی ايران در منطقه واقف است و فعاليت های خوبی در حوزه مخابرات و ناوبری هوايی کشورمان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، مونا النداف، رییس بخش CNS دفتر منطقه ای قاهره در حاشیه بازدید از فعالیت بخش های مختلف اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شاملAFTN (مرکز ارتباط مخابراتی با کشورهای منطقه)، واحد راهبری و پشتیبانی، دیتا سنتر(واحد ذخیره اطلاعات و سرورها) و SOC (مرکز عملیات امنیت سایبری) عنوان کرد: هدف من از سفر به ایران آشنایی با مجموعه عملیات هوانوردی این کشور است. ایران یکی از مهمترین کشورهای منطقه در حوزه هوانوردی است که بار ترافیک هوایی بالایی دارد.

رییس بخش CNS دفتر منطقه ای قاهره افزود: در بازدید از اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی بسیار تحت تاثیر فعالیت همکاران در این مجموعه قرار گرفتم که با وجود مشکلات وارد شده نرم افزارهای مختلف را طراحی کرده اند و برای خودکفایی این حوزه تلاش می کنند.

وی با تاکید بر فعالیت های خوب انجام شده در حوزه ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت هرچه بیشتر از صنعت هوانوردی ایران به کار می برم.

مونا النداف همچنین گفت: با توجه به نیازهای هوانوردی منطقه لازم است هرچه سریع ترسامانه AMHS(سامانه پیشرفته انتقال پیام های هوانوردی) در ایران پیاده سازی شود.