شناسهٔ خبر: 72599 - سرویس هوایی

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

نرخ پرواز اربعین نسبت به سال گذشته ثابت ماند/ نرخ بلیت رفت و برگشت اربعین از تهران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه امسال نرخ پرواز اربعین نسبت به سال گذشته ثابت مانده است، گفت: نرخ بلیت رفت و برگشت اربعین از تهران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ثابت ماندن نرخ پرواز اربعین نسبت به سال گذشته گفت: امسال با وجود آنکه هزینه شرکت های هواپیمایی رشد یافته و نرخ ارز نیمایی نیز از ۸ هزار تومان به ۱۱ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، اما شرکتها جهت رفاه حال زائران تصمیم گرفتند بلیت اربعین را با قیمت سال گذشته ارائه کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال گذشته، قیمت بلیت پروازهای تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد ۲ میلیون  و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. همچنین نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها هم در مسیرهای نجف و بغداد مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است.

سامانی با بیان اینکه سال گذشته در مقطع ۱۰ روزه اربعین ۱۰۸ هزار زائر با حدود ۷۰۰ پرواز بین ایران و عراق جابجا شدند، گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به محدودیت ناوگان امسال نیز همین تعداد با استفاده از ناوگان حمل و نقل هوایی جابجا شوند.

وی با اشاره به برنامه ریزی حدود ۱۱ ایرلاین برای مشارکت در پروازهای اربعین افزود: بیشترین تردد زائران همواره از فرودگاه های حضرت امام و مشهد است. به طوری که سال گذشته حدود ۶۷ درصد زائران از فرودگاه امام خمینی (ره) و ۲۷ درصد از فرودگاه مشهد عازم عتبات عالیات شدند. باقی پروازها که حدود ۶ تا ۷ درصد است، از فرودگاه های شهرستان ها انجام می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در انتها با بیان اینکه قیمت بلیت یک طرفه از تهران ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و از مشهد ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است، گفت: به زائران عزیز توصیه می شود حتما بلیت برگشت خود را از ایران و قبل از عزیمت به سفر تهیه کنند. چراکه با توجه به تمایل شهروندان عراق برای سفر به ایران، ممکن است تهیه بلیت بازگشت از عراق دشوار بوده و ظرفیت خالی سافت نشود.