شناسهٔ خبر: 72679 - سرویس استان‌ها

برگزاری جلسه شورای اداری راهداری استان مرکزی در خمین

جلسه خمين جلسه شورای اداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مرکزی، براب بررسی "طرح ابرار" در شهرستان خمین برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، علی زندی‌فر مدیر اين اداره کل، با اشاره به اهمیت اجرای "طرح ملی ابرار" برای راه‌های اولویت دار روستایی، بر تسریع در انجام امور ایمنی و حریم، نصب علایم و تابلوهای انتظامی، انجام خط کشی‌ها و تعمیرات گاردریل‌ها، روشنایی و چراغ‌های چشمک‌زن تاکید کرد.

در این جلسه طرح ابرار(طرح ملی اقدام برای راه‌های اولويت‌دار روستایی)که برای بازسازی ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در سراسرکشورتدوین شده است مورد بررسي قرارگرفت.

 زندی‌فر با اشاره به اینکه حدود ۸۰ کیلومتر از راه های روستایی مرتبط با طرح ابرار مربوط به حوزه استان مرکزی است اظهار داشت:  سعي بر اين است با امکانات موجود در راهداری استان برای اجرای این طرح،  از تمام امکانات و نیروهای راهداری استفاده و به نحو مطلوب طرح ابرار را اجرايي كنيم. 

دراین جلسه ضمن ارائه گزارشی از تخریب‌های صورت گرفته در سیلاب فروردین ماه سال جاری و پیشرفت کار بازسازی زیرگذرها و پل های آبرو در محورهای استان مرکزی مطرح و مقرر شد نسبت به بازسازی کامل آنها اقدام گردد.

همچنين بخشی از جلسه  به موضوعاتی چون تامین ماشین‌آلات راهداری، تهیه لاستیک و روغن موتور و تهیه نمک و ماسه ویژه زمستان و مباحث حقوقی و قانونی و ارائه دستورالعمل‌های مرتبط با تصادفات و شکایات مردم اختصاص يافت.

درپایان جلسه احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین ضمن تقدیر و تشکر ازفعاليت راهداری استان در خصوص فراهم ساختن امكانات لازم براي ارتقاء سطح ايمني و خدمات در محورهای ارتباطی شهرستان ، آمادگی ناوگان راهداری و حمل ونقل جاده ای جهت مقابل با حوادث احتمالی در شهرستان در ایام بارندگی در فصول پائیز و زمستان ، بهسازی و بهبود وضعیت محورهای ارتباطی شهرستان بویژه محورهای مواصلاتی پر تردد و... بحث و تبادل نظر و اتخاذ تصمیم شد.