شناسهٔ خبر: 72682 - سرویس استان‌ها

بررسی۳۳ پرونده شهرهای بجنورد، راز و فاروج در کمیته فنی راه و شهرسازی خراسان شمالی

جلسه فاروج معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از بررسی ۳۳ پرونده در کمیته فنی شهرهای بجنورد، راز و فاروج در اداره راه و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی, روزبه دادجو معاون شهرسازی و معماری این اداره کل گفت : این جلسات برای بررسی پرونده ها با حضور نمایندگان شهرداری و شورای شهر هر کدام از شهرها و نمایندگان دستگاه های عضو در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی برگزار شد.

وی در خصوص تعداد پرونده ها و موضوعات مطرح شده در کمیته فنی شهر بجنورد اظهار داشت: تعداد ۱۶ پرونده رسیده از شهرداری بجنورد رسیدگی و تصمیم لازم در خصوص آنها اخذ شد. در این جلسه که با حضور مشاورین تهیه طرح توجیهی ۲ پرونده وارده تشکیل شد، پس از ارائه گزارش توسط مشاورین مربوطه، راهنماییهای لازم در خصوص اصلاح طرح ها توسط اعضای کمیته فنی داده و مقرر شد بر آن اساس اصلاحات لازم در طرح ها انجام شود.

دادجو افزود: در کمیته فنی شهر راز نیز ۴ پرونده وارده مورد بحث و بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. از جمله این پرونده ها پیشنهاد اصلاح گذربندی در بخشی از شهر بود که مقرر گردید توسط شهرداری تکمیل و در جلسه آتی بررسی شد.

وی گفت : در این جلسه بر ارائه طرح توجیهی جهت تغییر کاربری اراضی بزرگ مقیاس بر لزوم کنترل و مدیریت تغییر کاربری ها در سطح شهرهای استان تاکید نمودند.

در ادامه معاون معماری و شهرسازی راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: به منظور تعامل راه و شهرسازی با شهرداری های استان و نیاز به بازدید میدانی از برخی پرونده ها جلسه کمیته فنی فاروج در محل شهرداری فاروج برگزار گردید،در این جلسه تعداد ۱۳ پرونده مطرح که شامل تقاضاهای تغییر کاربری، تعریض گذر ، افزایش سطح اشغال و تفکیک بود که از این تعداد تعداد ۳ پرونده جهت سایر مراحل به کمیسیون ماده پنج احاله گردید و تعداد ۳ پرونده مقرر شد در شهرداری تعیین طرح شود و در جلسه آتی بررسی قرار گیرد.