شناسهٔ خبر: 72756 - سرویس استان‌ها

انتقال وظایف حوزه راه های فرعی و روستایی از راه و شهرسازی به راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین

راه روستایی رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان قزوین از انتقال وظایف مربوط به حوزه راه های فرعی و روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در جلسه ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، امور مربوط به حوزه راه های فرعی و روستایی، از راه و شهرسازی به راهداری و حمل و نقل جاده ای انتقال یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام این موضوع گفت: این انتقال در راستای ابلاغ مصوبه شماره ۲۲۶۵۶۶ روز ۳۱ تیرماه سال جاری شورای عالی اداری و دستورالعمل نحوه اقدام در مورد قراردادهای راه روستایی به شماره ۷۱/۶۸۲۷۰ روز ۲۰ مرداد ۹۸ و همچنین با عنایت به نامه شماره ۷۱/۷۶۱۵۰ معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور انجام شده است.

مسعود حق لطفی افزود: این ابلاغ در خصوص انتقال وظایف ساخت راه های فرعی و روستایی از ادارات کل راه و شهرسازی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان ها می باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از نیز امور مربوط به نگهداری این محورها در حوزه ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت می گرفت، عنوان کرد: استان قزوین از نخستین استان هایی است که این مصوبه را به اجرا درآورده تا با انتقال این امور به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و تمرکز فعالیت ها و اعتبارات در این بخش، شاهد افزایش هر چه بیشتر خدمات ارایه شده به هم میهنان عزیز خود باشیم.

حق لطفی همچنین اظهار کرد: به این ترتیب موضوع احداث راه های آزادراهی، بزرگراهی و اصلی در سطح وزارت خانه و یا اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفته و امور مربوط به نگهداری کلیه محورهای استان و همچنین احداث و نگهداری راه های روستایی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به انجام خواهد رسید.