شناسهٔ خبر: 72767 - سرویس استان‌ها

قطار میانه- تبریز تا پایان مهرماه به ایستگاه بستان‌آباد می‌رسد

خادمي در تبريز معاون وزیر راه و شهرسازی: سوت قطار میانه - تبریز مهرماه امسال در ایستگاه شهرستان بستان‌آباد به صدا درمی‌آید .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان شرقی، خیرالله خادمی با اشاره به بازدید از آخرین عملیات اجرایی مسیر راه آهن میانه  به بستان آباد اظهار داشت: هدف این بود که این مسیر را به همراه مسئولان استانی و شهرستانی بازدید کرده و موارد و مشکلات مربوط به ۱۳۲ کیلومتر را بررسی و برطرف کنیم .

خادمی افزود: خوشبختانه در طول این ۱۳۲ کیلومتر از میانه به بستان آباد که با قطار طی شد روسازی مناسب با سرعت مطمئنه به اتمام رسیده و امیدواریم آخرین مراحل تکمیل ایستگاه بستان آباد در چند روز آینده به اتمام برسد و شرایط برای بهره‌برداری از این مسیر ریلی مهم فراهم شود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این مسیر میانبر خط ریلی تهران به سمت تبریز بوده و زمان سیر در مسیر تبریز – تهران حدود ۵ ساعت کاهش می‌یابد.

وی تکمیل ایستگاه قطار در شهر بستان‌آباد را آخرین کار برای افتتاح پروژه راه آهن میانه تا بستان آباد عنوان کرد و افزود: این ایستگاه مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

خادمی  با اشاره به بهره برداری از خط ریلی میانه - تبریز، افزود: عملیات اجرایی این خط به سمت تبریز با روند خوبی در حال اجرا بوده و در سال آینده قطار به ایستگاه خاوران تبریز می‌رسد. همچنین بالاست ریزی به سمت تبریز از ایستگاه بستان آباد شروع شده و خوشبختانه زیر سازی این مسیر به طول ۱۵ کیلومتر آماده شده و از از هفته آینده همزمان با ریل گذاری، روسازی و تراوست گذاری نیز از بستان آباد به تبریز آغاز می‌شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عملیات اجرایی به سمت تبریز هم با روند بسیار خوبی در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده به ایستگاه خاوران تبریز برسد و بدین ترتیب مسیرتکمیلی را از میانه به بستان آباد و از بستان آباد به تبریز برسانیم.

وی زمان بندی برای تکمیل پروژه راه آهن تا تبریز را آخر سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: تا ۱۵ مهر ماه سال جاری پروژه میانه به بستان آباد به راه آهن جمهوری اسلامی برای بهره برداری و تعیین سرعت تحویل داده می‌شود .

خادمی گفت: تا بستان آباد عملیات به اتمام رسیده و این مسیر ریلی مهمترین محور از لحاظ ریلی بوده و حدود ۳۶ میلیون مترمکعب عملیات خاکی که تقریبا بزرگترین عملیات خاکی در یک محور  سراسر ریلی کشور است انجام شده و نزدیک به ۷.۵ کیلومتر تونل و پل فقط در محدوده بستان آباد – میانه اجرا شده است .