شناسهٔ خبر: 72768 - سرویس استان‌ها

كمتر از 70 درصد قيمت حمل بار افزايش يافته است

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با وجود افزایش قیمت لوازم یدکی رانندگان، طی یک سال اخیر کمتر از 70 درصد هزینه حمل بار افزایش یافته است

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر در نشست مشترک کمیسیون های بهبود فضای کسب و کار، صنعت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی استان مرکزی که با محوریت بررسی مسائل و مشکلات حمل و نقل بار در استان برگزار شد، با اشاره به وجود 9500 راننده حمل بار در استان، اظهار داشت: در حمل و نقل بار قوانینی تعریف شده است که ما مسئولان نیز دخالتی در تدوین آن نداشته ایم و تنها می توان با اصلاح و تغییر این قوانین را با توجه به شرایط قابل اجرا کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ملزم به اجرای قوانین هستند، اما برخی از قوانین در شرایط فعلی نیازمند اصلاح هستند، گفت: در هزینه حمل و نقل بار 12.75 درصد بارنامه به شرکت حمل و نقل تعلق می‌گیرد و باقی در اختیار راننده است.

زندی‌فر تصریح کرد: مشکلات در حوزه حمل و نقل وجود دارد و ما به عنوان متولی حمل و نقل در پی راهکارهای کنترل مکانیزه این فضا در کشور هستیم، حمل و نقل و صنایع در واقع زنجیره ای هستند که باید با تعامل با یکدیگر به درک درست از قوانین دو طرف و شرایط برسند، اما عموما ارتباط به این دو مجموعه کم است.

وی در خصوص قیمت حمل بار در استان مرکزی گفت: در برخی از مسیرها قیمت به لحاظ حساسیت بالاست اما در برخی از مسیرها قیمت حتی از دیگر نقاط کشور کمتر است. در تعیین قیمت باید به شرایط راننده و پروسه حمل و نقل نیز توجه داشت با افزایش قیمت‌ها در کشور هر جفت لاستیک از یک میلیون و 800 هزار تومان به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و تمام لوازم یدکی و مطالبات رانندگان بیش از 300 درصد رشد یافت مسلما در این شرایط قیمت حمل بار افزایش می یابد، اما از سال گذشته تاکنون این افزایش قیمت کمتر از 70 درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تاکید کرد: مجموعه حمل و نقل استان کاهش هزینه‌های حمل بار در مسیرهایی که دارای حساسیت کمتر هستند را دنبال می‌کند و این امر را از طریق سازمان حل و نقل کشور پیگیری خواهد داشت.