شناسهٔ خبر: 72785 - سرویس هواشناسی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان:

اطلاع‌رسانی‌های هواشناسی جان و مال تعداد زیادی از مردم کردستان را نجات داد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان: بهرام نصراللهی‌زاده با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی‌های هواشناسی تاکنون جان و مال تعداد زیادی از مردم کردستان را نجات داده است از حمایت همه‌جانبه این سازمان از هواشناسی کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در دیدار مدیرکل هواشناسی این استان، ضمن قدردانی از خدمات هواشناسی در بخش‌های مختلف، افزود: اطلاع‌رسانی‌های هواشناسی استان تاکنون علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، جان و مال تعداد زیادی از مردم کردستان را نجات داده و برای این خدمات نمی‌توان ارزشی تعیین کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی هواشناسی رشد خوبی داشته است، بر حمایت‌های همه‌جانبه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از هواشناسی استان در حد توان و اعتبارات استانی تاکید کرد.

اختصاص هرگونه اعتبار به هواشناسی نوعی سرمایه‌گذاری است

رحیم صدیقی، مدیر کل هواشناسی کردستان نیز در بخشی از این دیدار، اختصاص هرگونه اعتبار به هواشناسی را سرمایه‌گذاری خواند و گفت: این سرمایه‌گذاری قطعاً در رشد و توسعه استان تاثیرات خود را در آینده نشان خواهد داد.

اجرای هرگونه طرح و برنامه برای پیشرفت استان نیاز به داده‌های هواشناسی دارد

صدیقی، افزود: اجرای هرگونه طرح و برنامه در راستای پیشرفت استان نیاز به داده‌های هواشناسی به‌خصوص در بخش‌های کشاورزی، شیلات، دامپروری، صنعت، منابع طبیعی و محیط زیست دارد؛ همچنین تهیه و کاربرد داده‌های هواشناسی، علاوه بر افزایش ارزش افزوده وتامین امنیت تولید مواد غذایی در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی نیز نقش به‌سزایی دارد.