شناسهٔ خبر: 72792 - سرویس هوایی

فرود اضطراری پرواز مشهد-شیراز در فرودگاه مشهد

هواپیما کاسپین پرواز مشهد-شیراز یک شرکت هواپیمایی به علت نقص فنی در سامانه هیدرولیک هواپیما در فرودگاه مشهد فرود اضطراری کرد.

حسن رضایی فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از فرود اضطراری پرواز مشهد-شیراز در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد خبر داد و گفت:  خلبان پرواز مشهد-شیراز هواپیمایی کاسپین، به محض انجام پرواز متوجه وجود نقص در سیستم هیدرولیک هواپیما شده و به همین دلیل تقاضای بازگشت به فرودگاه مشهد را به برج مراقبت ارائه داد.

وی ادامه داد: از آنجا که به علت نقص در سامانه هیدرولیک، یکی از ارابه های فرود به طور نرمال باز نشده بود، خلبان تقاضای فرود اضطراری کرده  و پس از  هلدینگ در فرود و انجام چک لیست، چرخ را به طور اضطراری باز کرده و  هواپیما را به سلامت به زمین نشانده است. در این فرود مشکلی برای مسافران به وجود نیامده و اکنون تمام مسافران در سلامت کامل به سر می برند.

رضایی فر با بیان اینکه این هواپیما در حدود ساعت ۱۰:۳۰ از زمین برخاسته و در ساعت ۱۲ فرود اضطراری کرده است، گفت: اکنون شرکت هواپیمایی برای رفع نقص فنی اقدام می کند. اگر این نقص قابل رفع باشد، پرواز با همین هواپیما انجام خواهد شد. در غیر این صورت شرکت موظف است هواپیمایی جایگزین برای انجام پرواز مشهد-شیراز فراهم کند.