شناسهٔ خبر: 72793 - سرویس استان‌ها

تأکید مدیرکل راهداری استان همدان بر افزایش فضای نمازخانه مجتمع های خدماتی رفاهی در ایام اربعین

پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بر افزایش فضای نمازخانه‌ها و شرایط بهداشتی لازم مجتمع های خدماتی رفاهی از سوی مالکان آن در ایام اربعین تأکید کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در سومین نشست شوراي فرهنگي این اداره کل با محوریت شورای اقامه نماز و با موضوع نماز و اربعین اظهار داشت: عواملی چون حذف روادید و انتخاب چند شهر از جمله همدان به عنوان هاب مسئولیت بیشتری را برای ما ایجاد کرده است و علاوه بر بَعد معنویِ خدمت در این ایام، وظیفه ملی ما نیز ایجاب می کند با تمام توان برای همراهی و ارائه خدمات مطلوب به زائران تلاش کنیم .

وی افزود: در مواجهه با کم و کاستی های تجهیزات نمازخانه ها و بی توجهی مسئولان مجتمع ها هیچ ملاحظه و چشم پوشی نخواهیم داشت و ضرورت دارد حتما در مدت زمان تعیین شده اقدامات مورد نظر برای افزایش فضای نمازخانه و شرایط بهداشتی لازم از سوی مالکان ایجاد شود.

مدیرکل راهداری استان همدان بر الزام اعلام حساسیت موضوع به مدیران مجتمع ها تاکید و از مسئولان اداره کل خواست بدون تامل و در اولین فرصت موارد اعلام شده، با تعیین زمان اقدام پیگیر باشند و در صورت قصور حتما برخورد جدی انجام شود، زیرا که هدف امام حسین(ع) حفظ دین و اقامه نماز بود و در این خصوص اجرای مصوبات و ارائه گزارش امور را در اسرع وقت انجام دهند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان هم در ادامه اظهار داشت: دغدغه ای که مدیرکل و همکاران اداره کل راهداری در خصوص ارائه بهترین خدمات در مجتمع های خداماتی رفاهی، جابه جایی و پذیرایی از زائران در زمان بازگشت به مقصد دارند، قابل تحسین و قدردانی است.

حجت الاسلام حسنی حلم با اعلام رضایت مسافران از برخی از رانندگان ناوگان عمومی مسافربری از معاون حمل و نقل این اداره کل در زمینه پیشنهاد آموزش رانندگان استقبال کرده و افزود: همه ما نیاز به باز آموزی و تذکر داریم، تذکر به معنای یادآوری است و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت با توجه به ارتباط مستقیم و رو در رو بسیار موثر خواهد بود.

وی ابراز کرد: در خصوص جانمایی حضور زائران هنگام بازگشت از عتبات عالیات نیز اقداماتی چون نامه نگاری و اخذ مجوز برای استفاده از پادگان قهرمان انجام شده است، هم چنین با هماهنگی با موکب داران شهرستان بهار نیز تمهیداتی برای گستردگی فضای موکب واقع در شهرستان بهار انجام خواهد شد. 

این مسئول با قدردانی از جدیت مدیرکل راهداری در زمینه برخورد با مدیران مجتمع هایی که در زمینه تجهیز و تامین زمینه خدمات برای نمازگزاران تعلل دارند، افزود: با توجه به حساسیت مکان مجتمع خدماتی رفاهی پاسارگاد در محور اسدآباد توجه و تاکید ویژه ای به این واحد باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز با اعلام آمادگی کامل ناوگان مسافری برای خدمات رسانی به زائران افزود: با توجه به حرمت این ایام و ضرورت توجیه رانندگان جلساتی برگزار و توصیه های لازم در زمینه برخورد مناسب با زائران و رعایت وقت نماز و ... را برای آنان داشته ایم .

صفر صادقی راد پیشنهاداتی را در خصوص برنامه ریزی برای بهره گیری از رهنمودهای روحانیان برای حضور در پایانه ها و بیان نکات ضروری در زمینه اهمیت اقامه نماز به خصوص نماز جماعت و... ارائه داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان هم به استمرار بازدید و پیگیری  مشکلات موجود در نمازخانه ها اشاره و اظهار کرد: علیرغم تلاش مجموعه، ما باز شاهد نارضایتی برخی از خدمات گیرندگان از مجتمع های خدماتی رفاهی به ویژه در بخش نمازخانه و سرویس های بهداشتی هستیم .

محمد سرگزی بیان کرد:  برای پیشبرد اهداف به همسویی ادارات به خصوص استانداری برای ایجاد اهرم فشار به مالکان این واحدها نیاز داریم.

وی تاکید کرد: تا حربه ای مثل کاهش سهمیه سوخت و مواردی اینچنینی برای مالکان مجتمع هایی که در این زمینه کوتاهی دارند، نداشته باشیم نمی توانیم به اهداف تعیین شده برسیم.

در ادامه رئیس دفتر فنی و کارشناس ناظر بر نحوه خدمات رسانی مجتمع های خدماتی رفاهی این اداره کل نیز به ارائه گزارش جامع از نحوه بازدیدها و پیگیری نقاط ضعف در نمازخانه های مجتمع های خدماتی رفاهی پرداخت .

محمد سخائیان یادآور شد: با توجه به جمعیت پیش بینی شده زائران، نمازخانه و سرویس های بهداشتی تعبیه شده پاسخگوی نیاز آنها نخواهد بود و خواستار طرح موضوع در جلسات ستاد اربعین و اخذ تصیماتی در این زمینه شد .

معاون ستاد اقامه نماز استان هم با ارائه توضیحات جامع در زمینه اجرای مصوبات ارائه شده از مرکز از تلاش مجموعه راهداری در این امر قدردانی کرد .

شاکری به ضرورت توجه ویژه به نمازخانه ها و ایجاد فضای بیشتر به ویژه در ایام بازگشت زائران تاکید کرد و گزارشی در خصوص مشارکت ستاد اقامه نماز استان با ادارات مرتبط ارائه داد.