شناسهٔ خبر: 72900 - سرویس استان‌ها

۳۰مدرسه حاشیه راه‌های استان سمنان ایمن‌سازی می‌شوند

مدارس در منطقه حاشیه نشین چابهار رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از ایمن سازی ۳۰ مدرسه حاشیه راههای استان سمنان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان سمنان، مهدی رجایی‌فرد با اشاره به اهمیت  نقش آموزشهای ایمنی در مدارس حاشیه راهها اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین قشر از میان عابران پیاده هستند. تصادفات و تلفات ناشی از ایمن نبودن مدارس حاشیه جاده ها همواره جان بسیاری ازدانش آموزان را به خطر می اندازد به همین دلیل ایمنی تردد دانش آموزان توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

وي افزود : به منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان و افزایش فرهنگ ترافيك وآگاهی از نحوه تردد ايمن از جاده ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی ، مدارس حاشیه راههای برون شهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سال های گذشته ایمن سازی می شوند .

رجایی فرد با اشاره به اینکه طرح های مذکور با همکاری اداره کل آموزش و پرورش ، رابطان مدارس و پلیس راه استان اجرا می شود  افزود : این طرح ها با هدف ارتقای سطح دانش ترافیکی دانش آموزان مدارس حاشیه راه های استان که به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافیکی در معرض خطر بیشتری هستند همه ساله از سوی این اداره کل اجرا می شود.در این راستا در بخش ایمن سازی فیزیکی محدوده حاشیه راه های استان۶ مقطع عبور و مرور دانش آموزان مدارس در سطح استان ایمن سازی شده و همچنین در بخش آموزش مدارس حاشیه راه  ها ۲۴ مدرسه ایمن سازی خواهد شد که با توجه به شروع سال تحصیلی این طرح ها در حال انجام و تجهیزات ایمنی در حال نصب و اجرا می باشد.

وی ادامه داد : کارشناسان اداره کل با حضور در مدارس حاشیه راه ها دانش آموزان را به شکل تئوری و عملی با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و با اجرای برنامه های فرهنگی در قالب گروههای نمایشی مفاهیم ترافیکی را به دانش آموزان آموزش می دهند.

رجایی گفت :  توزیع اقلام آموزشی محتوی پیام های آموزشی - ترافیکی از قبیل کتاب جزوه، جلیقه شبرنگ، کیف مدرسه، بازی های ترافیکی، وسائل تحریری (مزین به شعائر ترافیکی)،  از دیگر برنامه‌ هایی است که در بخش آموزشی طرح انجام می گیرد .