شناسهٔ خبر: 72914 - سرویس استان‌ها

آغاز طرح جابه‌جایی زائران حسینی از ۱۷ مهرماه

كلهري به منظور تکریم و حفظ ایمنی زائران حرم سید الشهداء طرح جابه جایی آنها از ۱۷ مهر تا سوم آبان ماه امسال به مدت ۱۷ روز اجرایی می شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، معاون حمل و نقل اين اداره كل از طرح جابه‌جایی زائرین حسینی به مدت ۱۷ روز خبرداد.

محمدحسن کلهری ضمن لزوم تکریم و ارتقاء ایمنی سفرهای زائران گفت: هرساله با نزدیک شدن ایام اربعین حضرت سیدالشهداء(ع) حرکت عظیم دلدادگان و عاشقان آن حضرت جهت زیارت و تبیین اهداف کربلای حسینی و نشان دادن پیام عاشورا به جهانیان به سمت کربلا و نجف نمایش بی بدیل جهانی را رقم می زنند.

وی ادامه داد: در این راستا ضروروت دارد با عنایت به اهداف و جایگاه معنوی این حرکت عظیم و لزوم تکریم زائران سیدالشهدا و ارائه خدمات در شأن آنها با کلیه امکانات و ظرفیت ها و برنامه ریزی های دقیق در جهت مدیریت تقاضا وتامین ناوگان برای زائرین حسینی اقدامات لازم صورت پذیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در ادامه گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با هدف انجام این مهم در نظر دارد طرح جابجایی زائرین حسینی را از ۱۷ مهرماه تا ۳ آبان امسال به مدت ۱۷ روز به اجرا درآورد.

وی در ادامه افزود: با توجه به سیاستهای اتخاذ شده و ضرورت مشارکت کلیه ناوگان داخلی درامر جابجایی زوار در داخل کشور و نظر به اینکه مقرر است سفرهای ناوگان مسافربری به مقصد عراق بصورت یکسر انجام پذیرد لذا رانندگان ناوگان اعزامی موظفند پس از پیاده نموده زائرین در شهر مقصد برابر مقررات مربوطه و حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت به کشور بازگشته و مجددا" در بازه های زمانی مشخص غیر از دوره پنج روزه اوج شامل دو روز قبل و بعد از اربعین جهت بازگرداندن مسافرین به مقصد اعزام گردند.

این مقام مسئول در رابطه با تعیین مرز ورود و خروج زائرین گفت: کلیه سرویسهای اعزامی ایرانی و عراقی  می بایست از مرز تعیین شده چذابه خارج و در هنگام برگشت نیز از همین مرز به کشور مراجعت نمایند با توجه به اینکه تمامی شرکتها ملزم به صدور صورت وضعیت و کد رهگیری برای کلیه سرویسهای اعزامی هستند.