شناسهٔ خبر: 72918 - سرویس استان‌ها

با شعار "درس اول، ايمني"

زنگ ایمنی درمدرسه جیلان آباد اصفهان به صدا درآمد

دانش آموزان زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه استقلال روستای جیلان آباد با شعار "درس اول، ایمنی" و با حضور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، پلیس، دهیار روستای جیلان آباد و جمعی از مسئولان به صدا درآمد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، معاون حمل ونقل اين اداره کل با بیان اینکه در سال های گذشته ۲۵۷ مدرسه حاشیه راه های استان ایمنی سازی فیزیکی شده اند، گفت: ایمن سازی مدارس به صورت مستمر و بر اساس پایش های اداره ایمنی و ترافیک انجام می گیرد.

علیرضا جعفری با بیان اینکه در سال جاری نیز بیش از ۳۰مدرسه ایمن سازی خواهد شد، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، تلفات ناشی از تصادفات دانش آموزی در استان اصفهان صفر شده و تلاش ما حفظ این آمار است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات ایمن سازی فیزیکی، بخش آموزش قوانین و نکات ایمنی به معلمان و دانش آموزان در دستور کار معاونت حمل ونقل قرار دارد.

جعفری گفت: دانش آموزان در مقایسه با بزرگسالان آموزش‌پذیر‌تر هستند و ارائه آموزش‌های مستمر علاوه بر ساختن راننده‌های مسئولیت‌پذیرتر در آینده، احتمال بروز تصادفات برای این قشر را کاهش می‌دهد.

وی از مردم خواست تا در کنار و حاشیه مدارس سرعت خودروهای خود را به کاهش دهند تا ضریب ایمنی محورهایی که دانش آموزان در آن تردد می‌کنند، افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، در پایان مراسم، لوح رونمایی شده در کنوانسیون حقوق کودک به مدیر این مدرسه اهدا شد تا پویش مردمی " قوانین را از کودکی آموزش دهیم" از این مدرسه آغاز شود.